Jag blev upphämtad  av  tjejen i vänparet och  väl ute  hos dem var det  väldigt trevligt. Det  var  spel, julmust, smörgåstårta, playstation, öl, mer spel, kort och alllmänt dösnack. Jag  fick vinna alla olika spel  minst en gång i alla fall. Hemresa  vid midnatt och hemma kollade  jag på junior-vm i hockey där Sverige vann. Sen...  när  klockan var sådär  02.30 hade  jag  Liverpools  matchen mot min brors Aston Villa att se på. En  väldigt  viktogt  match   för att  ha chans att rädda  något av  en usel säsong. Men en  ganska  dålig  och händelsefattig match  där det enda  av vikt   som hände  var att  Reina, min målvakt  gjort en idioträddning, gjorde at det  när det var en minut  kvar står 0-0. Matchen, enligt mig  var  55-45 till Aston Villas  favör.

Då halkar spelare till höger och vänster och  min Fernando Torres springer igenm och  gör  1-0. Det är då  det  märkliga händer. Istället  för att  jubla och  bli otroligt glad över det viktiga målet så  blir min tanke:

"Jaha,  fan va  synd om brorsan".

Konstig reaktion.... jaja..  nu   kommer  vi inte prata på ett tag. Jag vet  hur man mår efter att förlora och framför allt på det viset och  då håller man sig på avstånd.

Förresten  så förlorade Borås , som  jag  sa redan i förrgår att de skulle, mot Leksand  med  0-4.
Nu  är   jag vaken  trots dn  sena  natten och en rolig  gårdag. Idag.....  vet  inte vad som händer.

2 kommentarer

Jank

30 Dec 2009 16:07

Åhåå, visst är det mysigt med JVM? Jag spanar in nästan varje match, det är så härligt med unga spelare som är så sjuuukt bra^^ Jag blir så otroligt inspirerad!



Jaha, ska man säga gott nytt såhär nästsista dagen på 2009?! Kan du förstå att det har gått 10 år sedan milleniumskiftet? Det är helt ofattbart^^

Vesanik

30 Dec 2009 18:54

Jahaja, hade det varit någon annan än Torres som fått läget hade det aldrig blivit mål. Hade det inte varit för att det var mål nummer 50 hade han aldrig gjort mål. Hade det varit mot nåt annat lag än Aston Villa så hade han aldrig gjort mål. =))



Men men. Skillnaden på en riktigt bra anfallare och en bra anfallare såg man igår. Torres satte sitt enda läge vid bortre stolpen. Agbonlahor försökte sätta sina två eller tre lägen vid främre. Det sket sig =). Ha det gött bror.

Kommentera

Publiceras ej