Jag är stolt över att inte ha nån koll på vad  New moon är eller vad Twillight innebär, mer är  nåt vampyrskräp.

Hur kan alla som inte  nånsin har brytt sig om sånt plötsligt älska allt som har med det där att  göra?
Efter att läst bloggar så har massor att göra med en killes mage och det är  ju lite fånigt. Men påverkar en mage en hel värld och är det bara tjejer som ser på det här speklatlet?

Det är dascinerande  när man läser om 24 åriga tjejer som vill giftasig  med en  kille man  har sett på en  bioduk. Men det har alltid varit så. Man svimmade när man såg  The Beatles, man skriker sönder folks öron om Johan Palm  visar  sig.  Man bär sig åt  på ett sätt  som inte är riktigt sunt. Vad är det som skapar en sån hysteri och påverkas tjejer mer än killar? Jag tror inte det men jag tror att killar visar det på annorlunda sätt. Vi är inte kända för att svimma  när någon snygg, känd tjej vi beundrar visar sig på en bioduk.

Nu kommer  jag inte på ett enda exempel på en sådan person eller på hur vi beter oss men det är säkert lika okontrollererat som alla dessa tjejer vars bloggar jag läst med kommentarer som är  lustigare än  den roligaste film.

Frågan är varför vi  gör som vi gör. För så märkvärdig kan inte filmen vara och så snygg är han ju inte (jag har sett bilder). Att  kalla det vampyrskräp är också orättvist eftersom  jag inte sett det så det tar jag tillbaka men jag är inte intresserad  av vampyrer. Och det är inte grejen. Jag gillar att inte dras med i något jag har kontroll över. Grupptryck. Finns det någon  som utbildar sig  till psykolog som  läser  här som  kan svara på varför  vi beter sig som vi gör så vore det kul :).


10 kommentarer

☆ Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

28 Nov 2009 12:25

Ja, får hoppas att det går bättre för Örebro det andra året ;)



Ja precis, men tyvärr är det ju så att dom flesta klubbarna kollar på poäng när det gäller tänkbara nya spelare. Men som tur är så gillas den spelstilen i norrland och han har fått mycket beröm och har t o m redan jämnfört med Andreas Jämtin så det är faktiskt skitkul! Han spelar ju exakt som Jämtin så det är allt lite kul. En liten retsticka.



Haha ja egentligen borde jag inte kolla på hockey för det är inte bra för nerverna :P

-

28 Nov 2009 12:54

http://everythinginpink.blogg.se/2009/november/tavling.html#comment



Tävling om ett valfritt plagg frn bubbleroom. Intreserad? tyck på länken för mer info :)

☆ Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

28 Nov 2009 12:57

Haha vet allt vet jag ju dock inte men en hel del! ;) Ja vafan, men det går riktigt bra för han annars förutom att han tyvärr inte spelar med världens bästa spelare i kedjan om jag säger så. Men det gäller att göra det bästa av situationen och inte hänga läpp. Tror dock tränaren fick nog av hans utvisningar när han fick 10an förra matchen för då blev han bänkad efter det och tog upp en back på hans forwardplats, haha.. Men jag tror det var för att markera att han måste sluta med utvisningarna. Dom har nog inte råd att bänka den som kämpar mest i laget oavsett om dom leder med 10-0 eller ligger under med 10-0. Han fick ju riktigt mycket beröm av Kristan Kudroc som spelar i Frölunda nu när han var här och tränade. Han var den enda spelaren som han berömde. Kul!

LIENE

28 Nov 2009 13:11

sv: tack:D

☆ Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

28 Nov 2009 13:28

Ja men det mesta är ju så att domaren tänjer lite på gränserna och när C kör med sina fulknep och han släpper dom blir han nästan tvungen att ta ut han tillslut och då ska han protestera hej vilt och då blir det tyvärr lite mer än en 2a. 38 minuter på 15 matcher såg jag att han hade nyss.. haha. Är han en liten kåberg kanske?

☆ Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

28 Nov 2009 13:48

Ja fast han är förmodligen division 1s bästa spelare på att provocera andra spelare att åka ut, det är han klockren på men till slut känner väl domaren att han måste ta ut även han. Ja han är 22 år.

Simone

28 Nov 2009 15:16

Hela twilight saga är faktiskt väldigt vacker egentligen, många har läst böckerna, levt sig in i en fantastisk värld, ungefär som Harry potter, fast mer nere på jorden, vampyrer bland vanliga människor, träffa kärleken, som så många drömmer om. Den perfekta killen.. etcetc.



Men det är bara gissningar, själv älskar jag dem för själva böckerna och vampyrer, eller det mesta ockulta som demoner, nazismen.. :)

Jennifer på Fashioncut

28 Nov 2009 17:01

Kolla säger jag bara, det sätter sig som skam! ;)



SV: Ja det är fullt med läxor och annat, inte mycket fritid jag har över :(

MATILDA

28 Nov 2009 22:05

Jag tycker verkligen du borde ge the twilight saga en chans! Nog för att det finns risk för att du som dom flesta andra andra killar kallar det för vampyrskräp (som du där ångrade i inlägget) eller något liknande ;)

Kärlek, spänning, problem och mycket känslor. VACKERT med stora bokstäver beskriver första filmen bra! Men sen böckerna. Oooooh! Något bättre finns inte alltså.



Haha sen det där med Taylor och Rob, nog är dom snygga (särskilt rob), men jag har svårt att förstå hur så många kan bli SÅÅ galna i dom. Och int kan det väll ändå vara dom som gör att man vill se filmerna? Då är det något fel.

( Btw, trots jag är tjej så har jag aldrig förstått mig på det där med magrutor... Haha är det något fel på mig? )

MATILDA

29 Nov 2009 12:00

Jaa, men man har faktiskt sett flera frölunda/timrå/brynäs-supportrar osv som i artiklar kommenterat att det var dålig insats av domaren (till hv's fördel), men då såklart inte lika rejält som man själv tycker att det var ;P Men det är bara att bita ihop å se framåt !



Nämen, det var för snällt sagt det där!

Det med intelligent, haha det vet jag inte om jag kan säga stämmer till 100% riktigt, men kanske 10% ;)

Nejdå, du behöver inte bli orolig, rumprutor är inte heller något för mig! Hahah

Kommentera

Publiceras ej