Brynäs -Södertälje 3-4
Frölunda-Brynäs 3-2
Borås -Örebro 3-4
Liverpool-Wolverhampton 0-1
Brynäs-Modo 2-3

Altt på 4 dagar. Går det dåligt eller går det dåligt. Jag hatar att vara supporter.

Här fortsätter nu listorna efter medddelandet att jag nu har semester  en vecka. Jag är så värd att äntligen få vila kroppen.

Listan fyllls i slutet på med de 80-71.

Artistlistan 2010

100.
Dio , 5 poäng
Tror det var någon gång på hösten som Dio smög sig in på listan med hårdrocken i högsta hugg.
99. Rasmus Seebach, 6 poäng    
På årets sista lista, hittade han in efter att min bror sagt att han var bra. Gillar falsetten. Dansk som han är.
98. Fool's Garden, 6 poäng
Hörde dem på tv och mindes 90-talet :). Det räckte till en 98:e plats.
97. Coldplay, 6 poäng
Jag skäms nu, men jag kan ingen låt med Coldplay, förrän nån säger at detta är Colplay, då säger jag: javisst ja...
96. Robin Cook, 6 poäng
Jag kan bara en låt med honom, en cover. Den är bara bra om man är berusad och vill dansa. Men jag var väl det då ... full till en 96.e plats.
95. Scorpions, 6 poäng
Tysk pudel-hårdrocksballader när den är som bäst :).
94. REO Speedwagon, 6 poäng
Känns som lite samma tema, som ovan, dock  med skillnaden att jag bara vet att de var bäst i början av 80-talet.
93. Ritchie Valens, 6 poäng
Usa första stora rockstjärna med "La bamba", dog i flygkrasch 1959.
92. Des'ree, 7 poäng
Skönsjungade 90-talsartist med ett par vackra låtar.
91. Judas Priest, 7 poäng
Tänker på min hårdrockande klasskamrat och vän, även om det  var Kiss som gällde mest. Men visst var Judas med ibland. Här sentimentalt på 91:a plats.

90.
Robbie Williams, 8 poäng
Jag gillar musiken Robbie gör, inte lika fascinerad av människan.
89. Brad Paisley, 8 poäng
En countryartist med underbara texter.
88. The Penguins, 8 poäng
Om denna grupp vet jag inget, mer än att jag tror den är från 50-talet.
87. Skid Row, 9 poäng
Mitt lilla hårdrocksflirtande visar sig här igen med minnen från gymnasietiden.
86. Alice Cooper9 poäng
Det visar sig igen och He´s back ( the man behind the mask är en favorit av honom
85. Gary Barlow, 9 poäng
Här försvann machostilen all världens väg med en pojkbandspojk till. Sämre än Robbie men ej på årslistan.
84. Peter Jöback, 10 poäng
Lite julstämning på julafton räckte för att ta sig in på 84:e plats.
83. Eros Ramazzotti, 10 poäng
Italiano, spaghetti, vafanapoli. Eros är mysig att lyssna till då och då.
82. Five, 10 poäng
Pojkbandstilen hittade tillbaka igen och det står och väger mellan om jag är hårdrock eller pojkband :).
81. Carola, 11 poäng
Carola bidrog med julstämningen också, men jag kan gå igång på Åh Mickey och Tommy tycker om mig. I smyg.

80. Beethoven, 11 poäng
Det ultimata beviset på den breda smaken måste detta vara :)? Plats 80 för den gamle...
79. The Corrs, 11 poäng
Irlänska syskonen får plats  trots at dera bästa (?), "Long night" inte finns på Spotify.
78. Sven-Bertil Taube, 12 poäng
Minnen ifrån barndomen gjorde att S-B med hjälp av grekiska tolkningar kom in på listan.
77. Toto, 12 poäng
Gamla, stora Toto får också en plats så sent som 2010.
76. Trance Dance, 12 poäng
Ett av 80-talets största svenska artister har jag tydligen också lyssnat på några gånger under året.
75. Eric Gadd, 12 poäng
Svensk soul får också plats på listan.
74. Jay Sean, 12 poäng
Här behövs hjälp. Vet inte vem han är och inget jag lyssnar på. Vilket låt kan jag ha lyssnat på? Down?
73. Vangelis, 13 poäng
En klassiker såklart, conquest of paradise ska alla känna till.
72. Bruce Springsteen & The E Street Band, 13 poäng
En av de största och populäraste artisterna i världen genom alla tider får plats även på min lista.
71. Rihanna, 13 poäng
Jag ligger lite efter ännu även här. Hennes nya har jag knappt hört. Är kvar i Umbrella-land.


Låtlistan

100.ERA – Ameno, 11 poäng - Nu på vintern har den funkat bra som avslappningsmusik
  99.Orup – Jag Är Tillbaka, 12 poäng - Orup från 1993, hårdare , lite punkigt.
  98.Sophie Zelmani – Always You, 13 poäng - Underbara, vackra Sophie, så svenskt det blir på engelska.
  97.Jason Mraz – I'm Yours, 13 poäng - Detta är en fantastisk låt, jag fastnar för den i omgångar.
  96.Nickelback – Savin' Me, 13 poäng - Nickelback är skitbra, har hjälpt mig massor vid kraftig värk på hög nivå.
  95.Timbaland – Apologize, 13 poäng - Jag var sen med att upptäcka låten så därför hittar den in på listan nu.
  94.Melissa Horn – Till Hiva, 13 poäng - har avgudat Melissa hela året. Denna låt är dock efter hennes mått "ok".
  93.Mari Wilson – Perhaps Perhaps Perhaps, 14 poäng - Tvserien Couplings vinjett. Loving it.
  92.MEN AT WORK – DOWN UNDER, 14 poäng - äldre låt som man bara blir glad av
  91.S.O.A.P. – Romeo & Juliet, 14 poäng - dansk 90-tals pop i vågorna av Aqua.

  90.Melissa Horn – Jag vet vem jag är när jag är hos dig, 15 poäng - Melissas andra låt här, riktigt fin.
  89.Alphaville – Lies, 15 poäng - en mindre känd låt från deras Big in Japan-platta. Synthen slår sig fram.
  88.Europe – Carrie, 15 poäng - direkt kämpar hårdrocken tillbaka, här i vacker svensk balladform.
  87.Orup – Då Står Pojkarna På Rad, 15 poäng -En av Orups största låtar, från 1989. Håller ännu högsta klass.
  86.Melissa Horn – Som jag hade dig förut - med Lars Winnerbäck, 15 poäng - Melissa är bäst ensam.
  85.Cascada – Bad Boy, 16 poäng - jag gillar Cascada, cant help it - har hatat sån här musik en gång i tiden.
  84.Enrique Iglesias – Takin' Back My Love, 16 poäng - coolheten hos en kille när man gillar detta? Skit i det ni.
  83.Melissa Horn – Hanna, 17 poäng - En megabra låt,men hon har så många bra att denna kommit bort för mig.
  82.Melissa Horn – Säg ingenting till mig, 17 poäng - Förstår inte hur dessa låtar ligger här nere. Är kär.
  81.Backstreet Boys – Bigger, 17 poäng - Avslutar dagens listvandring med pojkband. Gillat sen 2000. Kill me.

  80.Texas Lightning – No No Never, 17 poäng - Tysk countryballad, hittad av en tjej jag mötte för några år sen.
  79.P!nk – U + Ur Hand. 18 poäng - Fantastiska kaxiga Pink kaxar sig mer än vanligt.
  78.Savage Garden – I Want You, 19 poäng - En cool låt från ett bra band.
  77.Mike Oldfield – The Chamber, 20 poäng - Kände inte till hans musik förrän en månad sen. Ont huvud ger +.
  76.Simon & Garfunkel – Bridge Over Troubled Water, 20 poäng - som för alla i världen: En av de vackraste.
  75.Robyn – Call Your Girlfriend, 21 poäng - Proffsiga Robyn slinker in på årslistan med ett telefonsamtal.
  74.Céline Dion – Think Twice, 22 poäng - Riktig bra låt av Celine
  73.Uno Svenningsson – Skymtar För En Stund, 24 poäng - Har många skivor med Uno. Denna är en favorit.
  72.Amanda Jenssen – Amarula Tree, 24 poäng - Sen även här. Hade inte hört någon Amandalåt i våras.
  71.Melissa Horn – Lät du henne komma närmre, 25 poäng - Wow, ger mig minnen av saker jag inte upplevt.

Melissa har nu med 5 låtar. Annars är listan väldigt varierad. Gammalt och nytt. Hårt och mjukt. Pop och klassiskt.
Alla hittar nog nåt att tycka om på min årslista.
Det enda som saknas är det alla andra lyssnar på. När jag tittar på Spotifylistan för Sverige denna veckan så ligger första låten som jag har hört i år på 53:e plats. Pinks Raise your glass.

Skönt att inte vara som alla andra.

2 kommentarer

Matilda

31 Dec 2010 00:20

Jajamen, jag var i lule! :D



Skid Row, alice cooper, judas priest, dio - skööna låtar har dom. Och pink, ja du vet nog redan att jag gillar även den tjejen =)

emma

31 Dec 2010 12:05

sv: Tack snälla du :)



Jag tror det du säger mycket väl kan stämma. Tittar på mina topplistor på spotify och känner igen samma sak. (Dock kan jag bara hitta topp fem listor..)



Inspirerande, tycker om att se vad andra lyssnar på.

Kommentera

Publiceras ej