Läraryrket är ett bra yrke, tror många. Man träffar mycket människor t e x.
Fel ... Man träffar mycket skitungar.
Jag hatar barn, men vad ska man göra? Jag är bara bra på en sak och det är matte.
Däremot saknar jag total social kompetens och har ingen aning om hur man lär ut men jag kan matte..

- Hur räknar du ut detta talet, Jonas?
- Det vet väl för helvete inte jag, gubbjävel, säger han och kastar nåt i huvudet på Amanda.

Jag säger åt honom att sätta sig ner men han vägrar . Jag råkar då ta tag i armen på honom.
Han skriker:

- Jag ska fucking anmäla dig för misshandel.

Detta hände i förra veckan. Fast nu har Jonas tydligen flyttat.

Jag sitter hemma nu, borde rätta prov men .. va fan. jag orkar inte. Elverna försår inte hur jobbigt det är med 10 veckors semester på sommaren och ledig var och varannan vecka resten av året. Fan , vi har ju sportlov och påsklov, kristiflygare, novemberlov, jullov, treveckorförsommarlov, nuvardetlängesenvihadelov-lov osv, osv.

Klart som korvspad att man blir stressad.
Så diskussionen imorgon kommer gå såhär:

- Har du rättat proven?
- Nej, jag har inte hunnit det, det är så mycket nu. Tvåorna har haft prov och nationella måste förberedas och det är det o det o det... och så har jag tänkt att ni ska ha prov på fredag.
- Näää!!! Det går inte! Vi har fan två prov och tre inlämningar den veckan!!!
- Ni måste lärar er att planera så ni hinner allt.
- Men va fan!!!! vi har ju fan planerat exakt hur vi ska läsa på proven, vilka dagar o så. Du kan ju fan inte lägga ett prov om 3 dagar. Vi måste ha längre tid på oss ju Hur fan ska vi kunna planera med så kort varsel???
 - Det skulle ni tänkt på tidigare.

Ni här ju själva. Ständiga diskussioner med elever som inte kan prata utan att få målbrottsröster och som inte har nån jävla aning om hur man hanterar ett vuxet liv.

Dessa jävla betygsnack är jobbiga också:

 - Du har varit jätteduktig!
- Ja, jag vet alla rätt på alla prov utom det när min pappa råkade ut för enbilolycka.. Då kunde jag inte koncentrera mig riktigt och hade 5 fel.
- Ja, det var ju synd. Du får därför VG. Men det är ett starkt VG. VG ++. Det är ju synd att det är slubetyget men jag kan inte göra mer än så.
- Men va fan!!! ????
- Det gör inget va?
- Jo! Jag är så värd MVG.
- Tyvärr.
- Men fan, gubbjävel. 

Fan, imorgon måste jag vara vakt på ett sånt där jävla nationellt prov. Det pågår i 5 timmar, för fan. Fattar ni hur stressande det måste vara? Där kan ni ha sympati, förstår jag. Kommer inte kunna röka alls ju. Kanske kan smygröka  nånstas.

Jaja... nu börja det bli dags för sängen. Fan, jag måste ju i alla fall rätta 1ornas prov till imorgon. Jag har nog ont i halsen, jag ringer Bertil så får han va vikarie och rätta proven istället.