Jag har anat nånstans i mitt inre
du har lämnat så många bevis
men i fortsätter leva som vanligt
Det känns alldeles rätt på nåt vis

Finns det liv finns det hopp har jag lärt mig
Kan de va en passerande fas
kan det va nåt som plötsligt går över
när du druckit och tömt dina glas

Men snälla, säg inte hans namn
jag vill inte veta var han bor
jag vet att du går dit ibland
när längtan växer alltför stor

Jag har mycket att förneka
och jag lyckas ganska bra
för ingen kan lura sig själv såsom jag

Men säg inte hans namn
säg mig inte var han bor

Jag har lekt med en lockande tanke
konfrontera dig plötsligt och hårt
Stå där stolt med all rätt på min sida
och försvara det liv som är vårt

Men då kanske du lämnar mig ensam
i ett hus med ett halvt möblemang
Nej, då låtsas jag hellre som inget
det är nåt som jag klarar galant

Men snälla, säg inte hans namn
jag vill inte veta var han bor
jag vet att du går dit ibland
när längtan växer alltför stor

Jag har mycket att förneka
och jag lyckas ganska bra
för ingen kan lura sig själv såsom jag

Men säg inte hans namn
säg mig inte var han bor

Inget att vinna
allt att förlora
Jag tror att jag låtsas som ingenting

Men snälla, säg inte hans namn
jag vill inte veta var han bor
jag vet att du går dit ibland
när längtan växer alltför stor

Jag har mycket att förneka
och jag lyckas ganska bra
för ingen kan lura sig själv såsom jag

Men säg inte hans namn
säg mig inte var han bor

Med musik till:

Orup – Säg inte hans namn




4 kommentarer

Annika

27 Nov 2010 17:10

Du är sjukt duktig på att skriva... underbar fantasi!

emma

27 Nov 2010 23:14

Jaa, och ibland kan man inte riktigt se skillnaden..



Lyssnade på honom i morse, på tv, och tänkte på dig. Och denna text var fin. "Finns det liv finns det hopp har jag lärt mig". Jag hoppas att det stämmer

matilda

28 Nov 2010 11:05

Grattis till brynäs 2 poäng!

Jag såg det fula av djurgårdens ekman i efterhand, såg inte särskilt trevligt ut...



Oh, då vet jag det den dagen jag ska åka ner och se ;)



Haha int riktigt men, tack för att du säger så xD

Annika

28 Nov 2010 12:00

Du är lika duktig som han!

Kommentera

Publiceras ej