Det är ruskigt skönt att vara ledig. Idag förstörs ledigheten av att jag måste gå på hockey. Vill helst inte gå ut eftersom det regnar och blåser men de behöver allt stöd de kan få  med sist i tabellenläget och väldigt dålig ekonomi så.. vad gör man?

Nu är det dags för årslistorna. Men först lite statistik:
* Jag kommer presentera de 100 första.
* Jag har lyssnat på 135 artister under året, varav 48 är svenska.
* Jag har lyssnat på 273 låtar, varav 107 är av svenska artister 

Så. Siffran inom parantes är förra året placering på topp 100. Vid samma poäng avgör högsta placering under året

Artistlistan

100.
Slinkee Minx (ny), hörde en coverlåt med dem som jag gillade.
15 poäng
99.
Ellie Goulding (ny), även här en coverlåt som fastnade. 
15 poäng
98.
Céline Dion, (46), lyssnar på henne ibland, dock inte så ofta detta året. Rasar från 46:e plats förra året.
16 poäng
97.
Linda Bengtzing (ny), måste ha varit  runt melodifestivalen hon spelades .
16 poäng
96.
Johann Pachelbel (57), den vackraste bröllopslåten som gjorts är med honom
17 poäng
95.
SNAP! (ny), eurotechno från 90-talet, dansgolvsvibbar all over.
18 poäng
94.
Dido (ny), skönsjungande flicka, fast nu var det några år sen.
18 poäng
93.
Thomas Di Leva (ny), underbart charmiga Thomas, med vattenkannan i högsta hugg.
19 poäng
92.
Per Gessle (ny), hans texter är så dåliga att det gör ont men har man tjänat miljoner på musik har man det.
19 poäng
91.
Troll (ny), jag har inget försvar mot detta. Jag måste sett Jimmy Dean på stan.
21 poäng

Låtlistan

100.
Gwen Stefani – Hollaback Girl (ny) skön låt att bl a jobba till.
29 poäng
99.
P!nk – So What (ny) So what? I've got my rockmoves and I dont need you, you´re a tool.
30 poäng
98.
Duran Duran – The Wild Boys (ny), här ramlar jag tillbaka till ungdomen, vilket är kul ibland.
30 poäng
97.
The Moniker – Oh My God! (ny), rakt upp på min 1a-plats och sen rakt ut.
30 poäng
96.
Jason Derulo – In My Head (ny), får upp humöret och dansen så Owen undrar vad som är fel.
30 poäng
95.
The Alley Cats – Remember Then (ny), gammal låt men underbart framförande och etta på förra listan.
30 poäng
94.
Nickelback – When We Stand Together (ny), skön ny låt av gruppen som också ger mig klumpar i magen.
31 poäng
93.
Sophie Zelmani – Always You (97) hennes första låt som jag fastnade för, för många år sedan.
31 poäng
92.
Orup – Ett Regnigt Regn (ny), Jag hoppas ännu du ska komma ut, du borde se mig när jag står här och fryser.
31 poäng
91.
The Ark – Tell Me This Night Is Over (Radio Edit) (ny) maybe you all consider it a joke, if I say that I hate myself
32 poäng


Nedräkningen har börjat. Fortsättning imorgon!

Kommentera

Publiceras ej