Nu det söndag är
och jag sitter åter här
tänkte skriva en lägesrapport
och kan börja med helgens sport
Igår såg jag Liverpool spela boll
och vinna enkelt med tre mot noll
Borås hockey ser ut att klara sin ekonomi
men dessvärre att utan spelare bli
--
Jag såg på lite andra serier igår
Jag har sittvärk i mitt ena lår
huvudvärken har varit under kontroll
om det nu spelar någon roll
Den tröttar ju ändå ut
den säger inte direkt : lev och njut
Jag sov länge inatt
kanske kroppen har fått fnatt
--
Frukosten bestod av musli
den var inte direkt uscli
jag ska snart ta den vackra stunden
och gå ut med den lilla hunden
Dår får jag både massa soljus
och slipper torka kiss o bajs inomhus
Det vore ingen höjdare
många saker skulle få mig nöjdare
--
Så jag får vä lta tag i saken
lyfta på den vältränade baken
men jag är fortfarande såpass trött
att det känns som om halva kroppen har dött
Så promenaden kanske inte blir så kort
jag kanske irrar bort
och somnar långt in i skogen
som om det vore sen natt på krogen

Kommentera

Publiceras ej