När årslistorna fortsätter att räknas ner går vi över gränsen till topphalvan
Inom parantes är förra årets placerng och poäng.
 
Artistlistan
 
60.
Yiruma (21)  ung  sydkorean tar det piano på mästarsätt.
41 poäng (219 p)
59.
Calaisa (ny) Svenska tjejer som åkte till Usa och skaffade kontrakt.
43 poäng (-)
58.
Evanescence (74) uppåt i år för spännande musik.
44 poäng (37 p)
57.
Insane Clown Posse (57) Jag vet inte hur jag gillar det här men är det bred smak så är det. Metal/rap.
49 poäng (59 p)
56.
Olle Ljungström (ny) Många vackra texter man inte visste om.
56 poäng (-)
55.
Metallica (-) Från  ICP till Olle till Metallica vittnar om att jag inte är fast i en stil.
56 poäng (-)
54.
Enya (-) fortsätter den musikaliska stiljulbordet och hamnar hos en av MINA artister.
57 poäng (-)
53.
Martin Stenmarck (ny) fick feeling för sjumilakliv några veckor.
58 poäng (-)
52.
Backstreet Boys (20) när i ändå extremar i stilarna så.
60 poäng (221 p)
51.
Enrique Iglesias (41) Även E har producerat bra sånger.
62 poäng (108 p)
50.
Sinead O'Connor (64) ännu en av MINA artister. Reagge, jazz, folkmusik, pop. Hon gör allt bra.
68 poäng (48 p)
49.
Daze (ny) en Aquainfluerad dansk grupp sjunger mest om Superhero lover.
71 poäng (-)
48.
Miss Li (ny) åter någon jag aldrig hade hört. Jag hade missat nåt.
71 poäng (-)
47.
Per Gessle (ny) detta är inte mitt stoltaste ögonblick men på engelska blir texterna inte lika pinsamma.
75 poäng (-)
46.
Anastacia (ny) Gamla låtar gjorde sig påminda under året.
80 poäng (-)
45.
Manian (48) Welcome to the club.
81 poäng (87 p)
44.
Julia Sheer (ny) en youtube-hittad artist  jag inte vet nåt om. Men hon sjunger vackert.
89 poäng (-)
43.
Anders Glenmark (77)  Anders då och då är aldrig fel.
92 poäng (30 p)
42.
Nightwish (ny) bombastisk nusik.
96 poäng (-)
41.
BWO först över 100 poäng. Hatkärlek.Spelades i bilen när jag fick min eviga huvudvärk.
106 poäng (-)
 
Låtlistan
 
60.
Jamie Meyer – All Of Us (ny) Lugnt och bra texter.Känns som mest jag.
58 poäng (-)
59.
Blackmore's Night – Rainbow Blues (ny) mer av Night and Blackmore.
59 poäng (-)
58.
59 poäng (-)
57.
Jamie Meyer – Her Red Boots (ny) Mer av Jamie och flickan i röda stövlar.
59 poäng (-)
56.
The Alley Cats – Run Around Sue (ny) Gammal låt om beteende som aldrig blir gammalt.
59 poäng (-)
55.
Johnossi – Party with My Pain (ny) Låttitel som passar mig. Johnossi äntrar listan.
62 poäng (-)
54.
Melissa Horn – Till Hiva (29) Melissa från första skivan.
62 poäng (94 p)
53.
Mew – Am I Wry? No (ny) Fröken H:s rekommenationer brukar ge frukt.
62 poäng (-)
52.
Cascada – Pyromania (ny) Cascada kan få upp humöret på mig.
64 poäng (-)
51.
Jason Derulo – In My Head (96) Också uppiggande in my head när  det gör för ont.
65 poäng (30 p)
50.
Stiftelsen – Nu får du gå hem (ny) Om att aldrig få till det hur naggande god den än är.
66 poäng (-)
49.
Takida – Swallow (Until You're Gone) (ny) Årets sista 1:a blir 49 på årslistan
67 poäng (-)
48.
P!nk – My Signature Move (ny)  En låt till från Pinks nya.
68 poäng (-)
47.
Foo Fighters – My Hero (ny) Ännu en rekommendation. Av samma Fröken som ovan.
70 poäng (-)
46.
Ellie Goulding – The Writer (ny) Ännu en vacker låt.
71 poäng (-)
45.
71 poäng (-)
44.
Takida – You Learn (22)  Mer av Takida,mer bra 
71 poäng (119 p)
43.
Orup – Baby! (ny) Orup är alltid bäst.Här i nostalgiform.
71 poäng (-)
42.
Stiftelsen – Vildhjärta (ny) Mycket Robert Pettersson just nu.
72 poäng (-)
41.
Lily Allen – Fuck You (ny)  Jag avslutar dagens lista med att smälla igen dörren och säga Fuck you!
 
Men jag är glad imorgon igen då listan fortsätter :).
 
 

2 kommentarer

Erica

30 Dec 2012 17:32

Du är verkligen inne i dina musiklistor! Kul att orka ordna med såna! :)

Marran

30 Dec 2012 21:17

Nu gör du årets lista, men nu har jag mest börjat fundera vilken låt och artist som kommer toppa årets första.

SV:
Precis, tyvärr är det ju så och det verkar vara på det här sättet i flera branscher. Många som kommenterat som varit med om samma sak eller som känner någon som har det.

Kommentera

Publiceras ej