Nu kommer ett inlägg som ligger på gränsen och balanserar. 
 
En manlig protistuerad  bloggar
 
Det är ett avancerat yrke jag av mig in på - men jag fick mycket erfarenhet när jag var ung och jag låg verkligen i. Man skulle kunna säga att det ligger  i släkten så att säga..
 
Vad är det svåra med mitt yrke?
 
1.Man måste alltid vakna före sex.
2.Trots att man  går upp tidigt får man inte komma för tidigt.
3.Mitt yrke är ett av de få yrken där det inte får gå för fort.
4.Man får överallt höra att man inte ska ta med sig arbetet hem. Det kan jag inte undvika.
5.När jag är sjuk kan jag inte ligga i sängen efterdet är mitt arbete - jag måste upp
6.Uppståndelse är nödvändigt.
7.Fikarasterna är rätt stela...också.
 
På arbetsintervjun fick jag veta att ag låg rätt i tiden, alltid skönt att höra. Man skulle inte heller komma för nära sina kunder.Detta hade jag stora problem med i början, innan jag fattade .Jag tänkte väl med fel huvud.
 
Fördelar med mitt yrke:
 
1. Nära till jobbet
2. Inga datapgram som strular, måste man ominstallera såtror jag att jag måste byta jobb :)
3. Det finns alltid en ingång till samtalsämne även om de samtalen oftast är fåordiga.
4. Folk får säga vad de vill, jag vet at jag är ståndsmässig.
5. Det är ett kvinnodominerat yrke, vilket innebär att antal kunder för mig är högt. Arbetskompisarna inkräktar inte på mitt kientel.
 
Nu måste jag  jobba igen.
 
 

2 kommentarer

Annika

16 Jul 2012 09:07

Hahahahahaha!

Marran

20 Jul 2012 20:25

hahaha hade missat det här inlägget! Vad roligt att jag hittade det :)

SV:
oj då .. men det kanske inte slutar med den tågresan?

Kommentera

Publiceras ej