Fortfarande dålig, inte ännu feberfri. Ibland något lite  piggare - som igår när jag gick genom hela stan o tillbaka för att få en liten, lätt huvudmassage ( massage är inte helt bra vid feber så den varianten blev det). Det blev en 2 timmars promenad.
 
Ibland skitdålig som oftast på nätterna, då jag hostar ihjäl mig och sover inget alls.
Fortfarande snuvig,hostig och feber medan magen är bättre igen.Huvudet lite bättre medan ryggen är lite sämre. Summa sumarum = fortfarande rätt kass. ( Ska jag dock bara vara hemma för att jag är kass lär några hävda att jag aldrig kommer hemifrån)
 
Varit hemma sen i fredags då jag ännu orkade träna i 2  timmar. I lördags var jag helt borta, nästan likaså i söndags och jag missade Elfsborgmatch och var knappt i form  för att se den på tv. Snabbspolade igenom den.
 
I månadags ute 1½ timme  för att handla. Fick köpt honung, hostmedicin (som suger), halstabletter, huvuvärkstaletter, juice, cacao t e x. Sen inte mycker mer action.
 
Igår fick jag japanska hälsodroppar  som jag använder  både in och utvärtes.
 
Men mår jag bättre ? Jag vet verkigen inte. Det är inte viktigt . Det som är viktigt är att jag inte mår bra och när jag mår bra då är det viktigt.
 
Nån undrade hur jag ser på det här livet och svaret är väl ungefär såhär:
 
Jag går inte direkt igenom livet de senaste åren i en nöjespark. Jag vet att jag kommer gå en bit, sen kommer jag bli nersparkad (antingen av huvudvärk, ryggvärk, eller massa annat tjafs). Jag kan inte göra så mycket annat än att skratta åt det, kravla mig upp, borsta av knäna och gå vidare tills jag blir nersparkad igen. Och så göra om samma sak om om igen till nån slutar sparka ner mig eller jag är framme vid målet. No big deal, man gör det som måste göras och försker gnälla så lite som möljigt.
 
Joshua Kadison hittar vinklar åt mig att se saker:
 
"He tells her, I wanna paint you naked on a big brass bed
With bright orange poppies all around your head
And she says, "Crazy old man, I'm not young anymore""
But that's all right", he whispers, I've never painted before"
 
Jag är är förkyld väligt sällan och jag är nästan aldrig hemma för en förkylning. Jag har framför allt aldrig missat två idrottsevenemang i rad pga sjukdom, men idag blir det ingen hockey för mig heller. Så att jag såhär dålig nu
(hemma i 5 dagar och förkyld  i snart 14) beror som sagt mer på kroppens kamp mot all annan skit plus influensa än bara en liten sketen influensa. 
 
Men man har i alla fal ett spännande liv :). Man vet aldrig varifrån attacken kommer.
 
Jag vet inte hur mycket musik jag lyssnat på sista veckan men det har kommit nya listor: Men jag säger som Claes Eriksson: Det görs alldeles för mycket musik och här är en låt till , fy fan! 
 
 
Artistlistan

1.P!nk (4,3,11,3,1)
2.Lady Gaga (1,1,-,-,-)
3.Blackmore's Night (10,2,1,1,2)
4.Therapy? (2,-,-,-,-)
5.Billy Currington (11,-,-,-,-)
6.Moa Lignell (5,9,2,9,-)
8.Cascada (14,4,4,7,10)
9.Johnossi (6,6,5,8,12)
10.Joshua Kadison (3,7,10,5,5)
 
Låtlistan
3.Therapy? – Diane (2,-,-,-,-)
10.P!nk – Good Old Days (-,-,-,-,-)
16.P!nk – Run (-,-,-,-,-)
 
Nu...  dricka och  vila.

2 kommentarer

Becca

27 Sep 2012 11:41

puss! <3

Mia Lundblad

28 Sep 2012 08:58

Hej igen,

Skönt att du mår liiiiite lite bättre. Vi tänker på dig jättemycket här på jobbet ska du veta! Hoppas vi får se dig nästa vecka.

Hihi.. det görs alldeles för mycket musik.. det var längesen jag hörde den. Den är grym!

Kramar i mängder
//Mia

Kommentera

Publiceras ej