Mitt arbete går just nu ut påatt knappa in massa siffror i datorn dagarna i ända. För en kroppmed massa värk i är inte det den ultimata arbetsuppgiften men så blir det nu några veckor till. Idag har axlar gjort mest ont men det har nästan varit överkomligt. Min smärtgräns har blivit rätt hög.
 
Akupunktur idag  oh vifortsätter med ennågot försiktigare approachmed nålhantering efter huvudvärken på det stora hela är något bättre ett tag.
 
Vad som inte var något bättre var veckans frågesport. Med ämnen som
 
-Historia
-Platser i Sverige
-Geografi (där man kan tycka att platser i Sverige borde ingå - men icke)
 
så fanns det ändå hopp för jag gillar verkligen geografi och jag är väldigt bra på vissa saker inom det ämnet. Historia däremot var på förhand redan given förlust.
 
Men det bara small till : 1-2 , 5-8, 4-6
Innebar 0-3 i arslet och ännu en veckoförlust.
Jag kan inte göra något åt Fröken H.s kunskap men jag måste bli bättre.
 
Jag får trösta mig med detta IQ-testresultat jag nyss gjorde:
 

Resultat

Din IQ beräknas vara

 

122


Detta motsvarar 93:e percentilen, dvs 93% av befolkningen har en IQ mindre än 122.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Även om just denna prestation placerar dig en bit under avskärningen finns det en skaplig möjlighet att du ändå skulle kunna kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig till det övervakade antagningstestet för att få veta säkert!

 
Det känns i alla fall bra för självförtroendet!
 

Kommentera

Publiceras ej