Jag vaknade och ville som varje dag
aldrig någonsin upp ur min säng
Det är nog en sjukdom av något slag
Jag blir fast som en dålig refräng
 
Sängen är skön och varm
golvet är hårt och kallt
Ute ljuder livets larm
och vill ha med mig överallt
 
Men om jag upp kommer gå
kommer allt bli åt helvete fel
jag kommer i väggen slå min tå
eller på datorn få spel
 
Jag kommer köpa någon äcklig mat
på jobbet släppa en fis
drabbas av orubbligt hat
på nån ny ung tjej som är mycket mer klok och vis
 
Ju mer år som passerar och går
desto yngre och snyggare de blir 
Orättvisan nya ansikten får
när snyggheten pissar nya revir
 
Jag ska jobba i nåt nytt program
som aldrig fungerar som jag vill
Det är nån ung stjärna som det tagit fram
Låt tekinken för fan få stå still
 
Det kommer att regna och blåsa
på min hempromenad
Jag märker att jag glömde dörren låsa
när jag gick imorse, trött och inte det minsta glad
 
Så inget jag äger finns kvar
förutom hunden som viftar på sin svans
men undrar varför i helvete jag var 
vid inbrottet någon helt annanstans
 
Hade jag bara fått vara 
lugn och still i min säng
så händer inget ont o allt jag kan klara 
Det är hela min poäng
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej