En halvårsdikt som inte kommer innehålla ordet "kul"
 
Det var sommar och semester
de bästa av årets fester 
Jag skulle mosa Fröken J i VM-tips
men då helt plötsligt så - vips
Pulseringar i fötter och i ben 
Jag tänkte - va fan är nu med detta idén
Det fortsatte upp i mage och bröst
Vibrationer t o m av min egen röst 
Stickningar och domnande händer
Jag tänkte, det går nog fort innan det vänder 
Det var verkligen slående 
hur detta skapade ett stort illamående
 
Till akuten bar det av 
och massa prover var läkarens krav
Efter några dagar sa de till sist 
"Du lider av allvarlig brist"
Jag vet, vill inte höra ens 
att jag har brist på intelligens
Det var vitaminer jag hade brist på
men hjälp skulle finnas att få
"Jag vet vad du kan behöva
tio sprutor mitt i röva"
Så efter massa tabletter och sprutor i min häck
så var vitaminbristen helt väck 
 
Men jag mådde sämre än jag någonsin har
en kropp som var i det närmaste oanvänbar
jag fortsatte att till läkarna vandra 
och läkarna avlöste varandra
I detta datum vi har nu 
är läkarantalet uppe i sju
Plötsligt var sommaren höst 
och det var knappast till någon tröst
Sjukskriven jag går i ensamhet 
hur dåligt jag mår är det ingen som vet 
 
Långsamt blev jag sämre ändå
och började hjärtklappning också att få
Till akuten en gång till
och läkaren sa att "jag vill
skicka dig till en neurolog"
och hon satte fart och till såg 
att jag hamnade i ett provstim
och när jag röntgade hjärnan, sa min vän Kim
"Där är det ingen ide att titta
Där kommer de ingenting att hitta"
Sen var det dags för röntgen med magnet 
men inte heller den visade nåt fel, vad jag vet 
det enda som man ser lätt 
är att min kropp är helt okomplett
Det har blivit ett fruktansvärt jobbigt liv
där varenda litet kliv 
varje liten sekund 
gör det svårt att få en blund
 
December kom, jag trodde inte det var sant 
Jag mår ju för fan ännu likadant
Inte jobbat på ett halvt år 
och jag är jävligt osäker på om det nånsin går 
I plugget jag hatade alla förhör
jag tror att jag det forfarande gör 
för nu var det dags för ett nervprov
stöt av ström, verkligen grov
Den unga tjejen som stötte på mej 
sa att det var helt i sin ordning, helt okey
att jag slog henne när hon gav mig ström
hon förstod att mitt liv var en mardröm
 
Även om mitt liv är hemskt och i ensamhet
och att ingen egetligen förstår eller vet 
så har hösten bestått av vänner som
verkligen visat att de mig bryr sig om
Hälsningar, dikt, presenter och brev
Oj, så tacksam över allt detta jag blev
Och igår kom en hälsning från Lidén
Något, något för sen
Han babblade nåt om att jag ännu humor har 
men här finns för fan ingen humor kvar
Han önskade mig en riktigt god jul
Jag blev väldigt glad, det var riktigt ku - FAN OCKSÅ....
 
Artistlistan 
  1. Orup (1,1,1,1,1)
  2. Laleh (2,2,6,-,-)
  3. Amanda Jenssen (4,3,7,6,6)
  4. Regina Spektor (-,-,8,2,2)
  5. Lady Gaga (3,4,4,8,-)
Låtlistan

Kommentera

Publiceras ej