Jag fick ringa till vårdcentralen igen, bara för att få veta om nåt händer och tydligen ligger ärendet hos en läkare nu men han har inte tittat på det ännu. Jag får hoppas att mina D-vitmanindroppar räcker till måndag och så får jag leva ovetandes ett tag till. Hade man frågat Fröken H så har jag levt ovetandes iaf under hela den period vi haft frågesport och att det inte gör nån skillnad ett par dagar till.
 
NU har  man ringt mig och snacka om att bli förvånad och tagen på alla sängar. Det logiska, med tanke på mitt mående och att det sjuknit från 1100 till 600  trodde jag var att få börja med sprutor MEN läkaren sa att jag ska sluta med ALLA vitmaniner eftersom jag ligger i överkant. Att det minskar i kraftig fart var inget som bekymrade tydligen. Sen ska jag på årskontroll i oktober, då  är min oro att jag att värdet ligger pissdåligt och att jag bara kommer bli sämre och sämre fram till dess och de säger : Du måste ha sprutor.... 
 
"NO SHIT"
 
Men det är bara jag. Läkare vet ju bäst - det har jag märkt detta året....
 
Så .. jag är ganska förbryllad men får ju göra som de säger även om det känns jävligt konstigt att bli sämre och nu inte göra nåt åt det och att förra läkaren säger: Du ska ta dessa varje dag, året om, resten av livet. Och denna läkaren: Du ska inte ta några alls.
 
Jag var på jobbet idag och när jag skulle gå hem gick en tjej förbi mig och stannade och pratade en stund. Kan kalla henne för hm... Care Of. Care Of it is. Och innan hon gick vidare sa Care Of:
 
"Det var verkligen roligt att se dig" och det var med en sån uppriktighet och så fint att jag blev riktigt glad.
 
Robinson, del 2

Robinson består av:

Lag Jeanette

Jeanette
Fröken H
Mattias

Lag Mia
Mia
Therese
Fröken J

I lag Jeanette jublar man över tävlingsvinsten och humöret är på topp. Man har saker att göra under dagarna eftersom Mattias, som ju har hjälm, springer in i träden så kokosnötterna trillar ner utan att man behöver klättra. Man dricker vodka och släpper loss och extra festligt blir det när Fröken H tar fram Gösta, som smet över till andra laget och gömde sig i Jeanettes skåp när Stefan åkte, o leker buktalare.

Therese har hånat Fröken H genom att säga att ” Inte ens på en ö kan han sluta tänka på jobbet” i och med att Fröken H hittade ordet ”handläggare ” i tävlingen. Det har även kommit påhopp mot domaren angående tävlingsmomentet vilket ju är upp till var och en om man tror det är gynnande i längden.

De psykas på hög nivå nu och värre blir det säkert ju längre underhållningen/tävlingen går.

I lag Mia är stämningen sämre efter förlusten och utröstningen. Stefan är borta, Fröken J deppar och sitter nu bara o trånar till postern på Freddie, vilket får Göstas, Mattias och Anders Lundins manlighet att vara så gott som noll, dvs precis som innan.

I lag Jeanette pratar hon med Fröken H i ett begåvat tjejsamtal om att bilda en tjejpakt för att säkra avancemang.

- Jag tror killarna har gått ihop, säger Fröken H.
- Fast det är ju bara Mattias, ditt nöt, säger Jeanette. Det viktigaste är att vi vinner nästa tävling. Nu får vi se till att få lite mat. Vi går och fiskar.

De ställer sig på klippan och väntar på att fisken ska nappa.

- Man skulle ha ett badkar och ligga i och lägga av en liten fis, säger. Fröken H. Det hade funkat bättre.

- Va? Hur hade det hjälpt oss att få fisk, frågar Jeanette.

- Fis-kar… säger Fröken H och Jeanette tycker att Fröken H är lika rolig som en död abborre.

Hos lag Mia;

- Varför i hela friden tog du med dig en poster på Freddie, frågar Therese
Fröken J.

- Vadå? Det är väl lika sexigt exempelvis svettiga hockeyspelare?

- Freddie luktar man och är från Australien, säger Mia med sexig röst.

- Han är väl från Borås eller??? Det är Jason Donovan som är från Australien, säger Therese och får något drömskt i blicken.

Inget svar kommer om varför Fröken J tog med sig postern och man fundera på att klippa bort diskussionen men beslutar att ha kvar då reklamen inte är tillräckligt lång för att fylla ut timmen.

Nästa avsnitt.. Robinsontävling

 
Artistlistan
  1. Orup (1,1,1,3,3)
  2. Papa Roach (2,2,2,2,2)
  3. Jasmine Thompson (5,3,3,1,1)
  4. Sia (3,5,7,13,11)
  5. Kitok (4,4,5,4,5)
  6. JEM (7,8,9,9,7)
  7. Far & Son (6,7,4,10,9)
  8. Lady Gaga (14,15,15,14,14)
  9. Amanda Jenssen (-,-,-,-,-)
  10. Nira K (8,9,8,5,4)
  11. Ida Redig (9,6,6,8,12)
  12. Lena & Orup (10,12,12,-,-)
  13. Metallica (11,13,13,11,10)
Låtlistan 
  1. Kitok – Halleluja (krossa eller krossas) (1,1,1,1,1)
  2. JEM – Wild Ones (5,6,7,6,4)
  3. Far & Son – Nattlivspussel (2,4,2,7,7)
  4. Papa Roach – Scars (3,3,4,8,8)
  5. Orup – Pokerkväll på Björngårdsgatan (4,12,20,-,-)
  6. Orup – Magiker (6,5,5,3,3)
  7. Sia – Big Girls Cry (7,8,9,-,-)
  8. Ida Redig – Ghost (8,2,3,5,9)
  9. Nira K – Du har fel (10,7,6,2,2)
  10. Sia – Elastic Heart (9,9,11,-,-)
  11. Orup – Tiden bara gick (12,19,17,19,19)
  12. Jasmine Thompson – Chandelier (13,10,12,12,12)
  13. Papa Roach – Won't Let Up (14,11,19,20,20)
  14. Lady Gaga – The Edge Of Glory (-,-,-,-,-)
  15. Orup – Främling (15,-,-,-,-)
  16. Jasmine Thompson – Sun Goes Down - Acoustic (18,15,10,9,11)
  17. Metallica – The Memory Remains - Explicit Version (11,17,15,10,6)
  18. Jasmine Thompson – I Will Follow You Into The Dark (20,20,18,15,18)
  19. Orup – Snurrar i min skalle (-,-,-,-,-)
  20. Orup – Brinna (-,-,-,-,-)

Kommentera

Publiceras ej