Igår somnade jag på eftermiddagen för att jag var så trött så alla mina tvplaner blöev förskjutna och jag hade lite extra svårt att somna. 
 
Jag vaknade iaf och kom till jobbet 6.15. Det var en annorlunda dag. Jag pratade 10 minuter med NG, vilket var första gången på 2 år o lite till. Det var udda fast sig likt, det var fint faktiskt och gav mig energi. Hon var ju en av mina absolut största energigivare för några år sen. Något som jag såklart saknar.
 
Häromdagen flyttade den nya tjejen ner och sitter på min gamla plats. Är hon där före mig så undrar jag om jag redan kommit till jobbet.
 
Iaf står en stor växt bredvid hennes plats. En växt som en gång ställdes dit för att jag skulle ha lite att gömma mig bakom  och inte varas ynlig och se allt och alla. Igår skulle jag hälla ut lite vatten i krukan, också känt som vattna. Så började jag prata med henne och hon hoppade till och småskrek "Ahh" som man gör när man blir skrämd. Jag kommer ju liksom lite bakom henne och går tydligen tyst så hon hörde inte. 
 
Vi kom fram till att jag får föra oväsen eller vifta lite med armarna när jag närmar mig. Idag var en annan dag och jag sa hej och så när jag kom förbi. Hon hoppade till och skrattade högt och sa: "Du skulle ju vifta på armana :)".
 
Sen skrattade hon varje gång jag gick förbi. Det blev väldigt kul. Jag skrev igår också ett litet mail till henne och förklarade läget med mitt mående och hon svarade att det var jättebra att jag skrev så hon visste och hon är väldigt lätt att ha att göra med. Det är skönt.
 
Jag hade, klockan 01.26 fått en frågesportutmaning av Fröken J, om Planeter. Eftersom hon är grymt intresserad av rymden visste jag att hon skulle slå mig för mina kunskaper är inga rymdmått direkt...
Men jag tog revansch och vann "fotbolls-vm 2014" varpå hon besviket skrev att hon verkligen trodde hon skulle kunna det bättre. Det var ju det VM:et vi fick 79-79 i vår tipstävling efter typ 1454379  tips.
 
Jag gjorde min 10:e raka arbetsdag idag. har ont i ryggen men var glad att jag äntligen skulle få gå hem. Efter att jag gått några minuter kom jag på att jag var tvungen att handla idag. Vilket innebär en extra promenad på 20 minuter. Inget jag behöver när jag har så ont o är så trött. Efter ett tag mötte jag min mardröm. Yr och inte alls sugen på folk kom 20-ish skolungdomar. Jag smet faktiskt in på en sidoväg, en omväg och slapp dem. Istället var det världens uppförsbacke.... men jag klrade av det. Det tog emot när jag kom hem men det var bara att ge sig vidare bort till affären och nu är jag så trött att jag tänker bara låta allt försvinna ett tag.
 

Kommentera

Publiceras ej