Två dagar i rad nu med stark huvudvärk - men så är det. Hoppas det inte blir 5 veckor denna gången.
 
Jag har haft massa tur i livet med att få folk omkring mig som hjälper och stöttar och visar en otrolig medmänsklighet. När energin droppar över och försvinner så är det otroligt viktigt för mig.
 
Under OS ser jag så gott som bara på tävlingare och inget annat men jag fick på en OS-intervju efter genomförda tävlingar med en atlet som fick mig tagen - tagen av energin och positiviten som fanns, en sprudlande värme och nåt väldigt vackert inuti som sken igenom, trots att man såg att besvikelsen fanns där.
 
Jag tycker det är viktigt att berätta för de som hjälper mig, vad de och deras stöttning och omtanke betyder och när de fyller på min energi.  Drömligan är ett sätt där det berättas, jag skriver ofta direkta inlägg om folk som hjälpermig  och jag försöker berätta det för dem in person så ofta jag kan och orkar.
 
Den här atleten gjorde mig upprymd och glad med hennes sätt att vara på och jag kände att jag bara ville få  berätta det så hon skulle få veta. Så jag skrev till henne på FB och förklarade kort hur jag mådde, att jag sett henne i intervjun och vad det hade betytt och det kändes bra att bara ha gjort det.
 
Jag har ingen koll på dagar nu eftersom jag sover så extra knasigt under min OS-semerster men ett par dagar senare hade jag ett meddelande på min FB.
 
"Tack så hemskt mycket för fantastiskt fina ord. Jag är väldigt ledsen att höra att du har ont och om jag bara kan hjälpa det minsta lilla blir jag otroligt rörd och lycklig. Nu gör du min dag! Tack så mycket.
 
Det  var från henne och jag trodde knappt det var sant, så otroligt fint av henne att ta sig tid till det, just efter att hon tävlat och allt som händer runtomkring och hon bara sprutade in energi igen. 
 
Så jag skrev igen bara för att säga att det var fantastiskt av henne att  svara, det hade jag inte räknart med osv...
 
Och bara timmar senare kom det ett nytt svar:
 
"Såklart! Jag vill göra någonting betydelsefullt i livet och om det är så att jag någon gång kan hjälpa någon med någonting så blir jag magiskt lycklig! Och tack så mycket för fina ord!"
 
Så jag sitter nu här med enorm huvudvärk men sa jag att jag har tur här i livet?? Vilka fina människor det finns!!
 

Kommentera

Publiceras ej