Depression. Igår orkade jag inte ens äta mat på kvällen för att jag var för trött och fick gå och lägga mig 20.00. Sov sen med vanliga uppehåll till 07.30.
 
Skrev till Minichefen att det var som det var och att jag kanske kommer till lunch.
 
Då de byter fönster där vi sitter har  de under min ledighet flyttat och jag kände en enorm stress  över det,  över att  inget skulle vara iordning, att det var kallt och halt, över att behöva prata med folk och komma tillbaka och även över att skriva det mailet.
 
10 min senare kom ett svar: Vi flyttar alla dina saker så allt är iordning när du kommer till lunch.
 
Så det var bara att stänga in sig och börja jobba när jag väl kom till jobbet.
 
Träffade bara en person  när jag arrivade och det var såklart Fröken H. Det har hänt massa gånger. Men när jag mår som jag mår nu så orkade jag bara säga hej, hon sa att de hade gjort iordning åt mig och jag sa tack. Det var allt jag orkade. Därför så skönt att det var just hon  eftersom inget är konstigt med henne och hon vet och förstår.
 
Sen  har jag suttit och lyssnat på Ida Redig och jobbat med stängd dörr (har tillfälligt eget rum) fast mitt i den korridor där alla går mest. Minichefen och ÄnnuenMarie har varit här och pratat lite och precis nu efter 16 knackade det på dörren och Delaware kom in och pratade och frågade hur jag haft det och jag sa hur jag mådde och hon sa att det syntes på mig att jag hade depression, mitt ansikte var trött.
 
Men så är det - jag blev glad av besöken när jag väl hade gjort mig hemmastadd och som ÄnnuenMarie sa:" Det är jättebra av dig att du orkade ta dig hit"

1 kommentarer

Caki

28 Feb 2018 18:45

Kram på dig! Jag tror på dig! 😊

Kommentera

Publiceras ej