- Vad blir det för mat?
- Jag har gjort korv - titta.
- Va gott... men..
- Men va då?
- Jo.. du har ju skärt korven från fell håll!
- Det heter väl för fan inte skärt! Det heter skurat!
- Ja, just det... Men från fel håll!
- Vadå från fel håll, förresten?
- Du har ju gjort det från ena hållet - det går ju inte att äta den då.
- Men du vet väl för fan inte vilken sida jag stod på? Inte heller vilken hand jag höll kniven i.
- Sant iofs, men alla vet ju att man gör det härifrån och dit.
- Men om jag vände på skärbrädan innan då?
- Innan vadå?
- Innan korven blev delad, såklart.
- Gjorde du det?
- Alltså skärbrädan var vänd redan när jag flyttade in hit
- Skurbrädan.
- Ja, just det...
- Men du la inte korven bakochfram då? För då tar det ju ut varandra.
- Tar ut vem?
- Tar ut vad.
- Va? Korven menar du? Jag ställer ju inte ut korven, det är ingen jävla utställningskorv.
- Du borde ha en anställd.
- Jag blir helt ställd av den här diskussionen. Jag anser den vara inställd nu.
- Men gör det från rätt håll nästa gång.
- Vilket?
- Skura korven. Jag blir så trött på när folk inte vet hur det ska vara.
- Tack så mycket
- Det är du som ska tacka.

Kommentera

Publiceras ej