Igår var jag en sväng hos Pensionärs-Jane och såg fösta matchen - det var trevligt. Innan det hade jag fått någon konstig hinna på ena glaset i glasögonen men jag görsökte tvätta bort den. Utan vinst.
 
Jag hade också grisig ryggont hela förmiddagen. Jag har gått upp 5 sedan VM började för att kunna komma hem till match, så förmiddagen blir lång. Jag lyckades i alla andas bort den ryggvärken, vilket var fantastiskt. 
 
Idag, klockan 5 när klockjäveln ringde förstod jag snabbt att idag blir det zero arbete. Det var huvudvärk, öronvärk ögonvärk, vinrationer och en enorm trötthet.
 
När jag gick upp 9.30 helt död så visade sig att hinnan på glasögonen inte mirakulöst hade försvunnit under natten och jag kom fram till slut att det går ju inte. Först tänkte jag att jag vänker mig nog, jag kan iaf vänta till imorgon med att gå till optikern och fråga om de kan få bort den. 
 
Men i ösregn och med ett måeende på minus fick jag lika förbannat ta mig 30 minuter in till stan och konstatera att ytbehandlingen hade krackelerat. Så nu måste jag köpa nya glasögon men jag tjänarr 400 spänn på synundersökning som är gratis. Antar att jag får de 400 kronorna efter undersökningen.
 
Nu är jag hemma, fick gå hem i ösregn med trasiga glasögon och huvudvärk och med en trötthet in abnormes.
 
Undersökningen är nästa torsdag som ett kul förspel inför tandläkaren på fredagen. Jag hanterar sånt här så dåligt numera - så jag är impad över att jag klarade att gå iväg idag.
 
Imorgon ska jag se matcherna med Bror. Hoppas jag mår bättre.
 
Jag tror jag leder tipset med 3 poäng mot Fröken J. Men hon har en tabellutvekling som gör att det kan håvas in många tråkiga Fröken-poäng senare.
 
 

Kommentera

Publiceras ej