- Fan va nice att vara här i Norge ändå!
- Ja, verkligen. Vad säger du; ska vi göra mat?
- Ja!! Eller nej, vi måste vänta lite - vi badade ju nyss. 
- Ja?
- Ja, men du vet ju det där med att man inte ska laga mat förrän än timme efter man badat.
- Just fan. Vad beror det på egentligen?
- Alltså, jag tror det bara gäller om man ska använda vattnet. Det har med tidvattnet och göra, dvs hur lång tid vattnet tar att koka upp.
- Ja, kanske. Men vad innebär det att koka vatten då?
- Ja, men det är ju att det bubblar.
- Men jag har ju kolsyrat vatten, det bubblar ju redan så slipper vi vänta.
- Fast du, jag tror det löser sig, för det är ju havet vi badade i, det var ju ingen flod. Då är det väl inga problem?
- Nej, det kan det ju inte va.
- Annars hade man ju kunnat  Coca Cola..
- Okej men vad ska vi göra då?
- Vi kokar ris och så fläskkarré.
- Är det gott?
- Det är  svinäckligt om man inte tycker om det.
- Låter svingott iaf. Hur mycket ris?
- Det står på förpackningen, tror jag
- Men du, det står deciliter här. Hur mycket är det omvandlat i norska mått?
- Va? 
- Ja, vi är ju i Norge nu. Finns det nån omvandlingstabell? Hur många deciliter är 3 deciliter i Norge?
- Det står fan inte.
- Det tycker jag är jävligt dåligt. Det är ju så rasism blir till.
- Vi chansar väl då.
- Hur gör man sen då?
- Se bara till att du vänder efter en stund och att det blir lika länge på bägge sidor
- Okej :).
 
 
- Du?
- Mmm
- Hur vet jag  exakt när jag ska vända?
- Du ser det lite på färgen.
- Ok...  fast det är supersvårt att vända på alla just ett halv varv och inte ett helt varv.
- Va?
- Jag glömmer ju liksom bort vilka jag vänt på. 
- Jag fattar inte.
- Men vet du hur många riskorn det är?
- Men va fan - Det är ju karrén du ska vända på - inte riset.
- Jaha, det var som ett pussel annars. Vet du, när jag var yngre och inte var såhär bra på att laga mat, då gjorde jag en del tabbar
- Nooo??
- Jo, jag trodde t ex det stod: Sätt dig på spisen. Hände ju ingenting. Till slut fick jag gå och köpa pizza. Det är därför jag är i sån bra form idag. Fick ju både kondition och mat.
 
- Nu är allt klart iaf. Det ska bli gott! Tack så mycket!
- Det är du som ska tacka!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej