Förra lördagen började jag höra mina pulsslag i örat - det lät som andetag varannan sekund. Det pågår fortfarande  med nån dags uppehåll. Sen onsdags har jag dessutom ont i, framför allt höger öra och mer huvudvärk. Så jag var astrött förra veckan - jobbade alla dagar - om än inte fulla, (nu 41 dagar i rad). Ingen kan fatta supermansheten i det.
 
Men det gjorde bara mer ont och jag blev mer trött och apatisk. Igår var jag på vårdcentralen och sköterskan hittade vax och spolade och sa att om det fortsätter göra ont får jag höra av mig.
 
Jag somnade 19.30, och gick upp 7.30 så att något är dåligt mer än normalt är väl inget snack. Hade minst lika ont så det blev vårdcentralen igen. Läkaren kunde inte se nån inflamation så direkt, möjligen lite irriterat.
Om han bara visste hur irriterat....
 
Jag fick dock penicilin. Är det ingen inflamation hjälper inte det - då är det virus och då finns det inget att göra. Tills det nån gång går över. Vilket verkar troligt...det är ju min kropp vi pratar om.
 
"Ta 3 tabletter om dagen med 8 timmars mellanrum, sent på kvällen och när du vaknar och en gång mitt emellan"
"Hur gör man när man bara sover 3-4 timmar då, det är ju en omöjlig ekvation"
 
(Jag kunde inte låta bli)
 
Jag orkar inte.. finns bara ett ord fast på många olika sätt.
 

Kommentera

Publiceras ej