Idag fick jag vara hemma. Fixat tid för  ryggen, som inte blir bättre. Huvudet är inte heller bra.
 
Orup gör "Vakuum" vilket är  som jag känner mig oftast.
Men sen gjorde han också  "Åh, vilken dag" med texten:
 
Det finns en ängel, hon går omkring på jorden
Just nu är hon här i norden,
hon vet nog var jag bor
 
För hon har setts här, smyger omkring på taken
när ingen annan är vaken
och vet ni vad jag tror
 
Hon måste ha sett mig uppifrån
förstått vad jag hamnat i 
bestämde sig för att nånting åt min tragedi
 
Vem hon än är så vet hon vad hon gör
 
Jag har skrivit innan om hur det kommer änglar och hjälper mig  för att få mig att orka och texten passar otroligt väl in på Fröken J, som  när jag mår som sämst kan få mig att le genom en omtanke, vilja att lyssna och vänskap som är svår att nå upp till.
 
Hon har ju inte jobbat hos oss på 7 år nu men sen ett år tillbaka jobbar hon inom samma arbetsplats fast på annan ort, vilket innebär att vi kan skriva snabbmedddelanden  och bortsett från att vi inte ser varandra så känns det nästan som innan igen.
 
Runt 13.30 idag fick jag ett mail hem. Det var från Fröken J.
 
"Antar du är hemma pga att huvudvärksfabriken håller igång".
 
Då har hon inte bara sett att jag verkar vara offline och borta från jobbet, hon vill skriva och göra min dag bättre. Exakt som i Orup text.  Och hon  har skrivit 4 mail hittills.
 
Så, det händer allt att det vakuumet jag går i  kan förvandlas till ett leende och min version  "Åh, vilken dag"
 
Vilken ängel.
 

Kommentera

Publiceras ej