Ni vet ju vilka jag drömmer om - men vad ?
 
Okända människor - är ofta med när det hänt nåt. Har te x  blivit dödad i två terrorattacker. De dyker också upp i jobbdrömmar där arbetet plötsligt är fullt med folk jag inte vet vilka det är. Ungefär som i vaket tillstånd nu mera. Annars är  det personer som måste  finnas i drömmar  och som dessutom sspelar en betydande roll 
 
Övriga Sjömarkenklasskamrater - Kommer ofta i klump, räknas då ändå som en. Det är alla som dyker upp, allt från Lidén till Marlene, Jonas, rip och Natasha.De ger mig ett lugn och drömmarna är väldigt harmoniska, oftast. Lidén är med rätt  ofta och  även utan de andra och med sitt stora hjärta och förmågan att alltid ha fått mig att skratta så är de drömmarna energigivande.
 
Familjen - Lite olika  men även där ofta i klump med Mamma, Pappa, rip, Bror och Owen i Sjömarken. Inte alltid men oftast går jag alltså tillbaka i tiden. Att de har mycket dåliga drömmar beror ju på att de har mycket drömmar totalt och att de är ju just familjen som är med om att jag mår dåligt.
 
Owen - Han är med mig även annars då och då och det är vanliga drömmar när vi båda är hemma o bara här. Han dyker upp säkert 1 gång i veckan ungefär.
 
Släktingar - Kommer också ofta i klump, oftare från pappas sida, vilket säkert beror på att vi umgicks mer med de kusinerna. Och det är  drömmar i de dalslänska skogarna  och även om inget i drömmarna ser ut som det egentligen gör så för det med sig en känsla av lugn o "hemma". Av de äldre har så gott som alla gått bort, men jag har lyckan att få träffa dem i drömmarna då och då, vilket jag ser som en gåva. B la morbror Alf, då jag älskade att vara hos honom och hans fru Eva.-Lena  på sommaren när jag var 10-15 år. Han var ordmästare.
 
Nothing else matters med fru, Kim, Anne och Ek - Ibland och då väldigt roligt med Mattias och ett par till. Dessa drömmer  jag oftast om på ett festande, glatt sätt  men ibland också ett ledsam sätt där jag känner mig ensam i kampen. Men till stora delen väldigt minnesvärda drömmar som gör mig glad.  
 
Övriga arbetskompisar - oftast på jobbet  och jag är oftast på jobbet o då betyder det att det är oftast på jobbet jag mår dåligt. Har en återkommande dröm att jag irrar omkring på jobbet för att hitta mitt gamla rum - (det bästa nån haft) o eftersom arbetsplatsen ofta inte är så som den ser ut på riktigt tar det sin tid. men när jag väl hittar mitt rum (som numera inte ens finns kvar) så brukar nån annan ha sin plats där med aldrig vara där. När jag går in o stänger dörren kan jag dra ett djupt andetag och allt känns lugnt och ostressat. Detta rum hade jag innan jag blev dålig på alla tänkbara sätt,.
 
Chefer och Minichefen -  Tyvärr, beroende på att de är ju dem jag ska höra av mig till när jag inte klarar att komma till jobbet  och när jag är skityr med massa huvudvärk och svävar mellan dröm och vakenhet  då dyker ofta de upp i drömmarna  i mina tafatta försök att i drömmen meddela hur dåligt jag mår
 
Fröknar J  o H - Eftersom jag inte träffat Fröken J på 7 år  så består de drömmarna oftast att jag har åkt nånstans  och träffar henne  och så har vi exakt så roligt som vi alltid hade det. Ibland slutar drömmarna med att hon plötsligt bara är borta och jag alldeles ensam kvar
Fröken H är väl oftast på jobbet och är sitt glada, fantastiska jag. Ibland kan det vara tvärtom beroende på hur jag har mått.
 
Liverpool - Alltid i matcher. Enskilda spelare träffar jag på ofta med de får inte LFC cred för utan de får de själva. Men matcher och bl a såg jag Mo Salah natten innan göra 1-0 i finalen, vilket han sen också gjorde. Dock på annat sätt.
 
Orup - Vi träffas nästan alltid på hans konserter och han känner mig och kallar mig vid mitt namn, jag har också höet en massa låtar med honom  som inte finns, vilket är ashäftigt. Han hade också en gång konsert  hemma i Sjömarken på gräsmattan.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej