Drömligan blir uppskjuten pga ett känslokaos och ett gråtattack sent på kvällen och jag var tvungen att ringa Bror.
 
Det finns några pelare i livet just nunär jag inte klarar av att vara som folk.
 
Jag vägrar erkänna smärtan som en sådan men då ljuger jag.
 
Familjen är en annan.
 
Fröken J är en tredje. Det är den person jag "umgås" mest med och det är hon av alla som vet mest hur jag mår så gott som dagligen och också hon som frågar och visar den omtanken mest.
 
Musik är fjärde och musik för mig har varit bred men i över 30 år haft sin grund i Orup.
 
Det är själva förutsättningarna för att jag nu sitter helt förstörd med världens huvudvärk dessutom.
 
Min enorna ledsamhet och storgråtattack, som pågck i nån halvtimme kan nog härledas bak till  i torsdags och fredadspromenaderna med Syster till jobbet. Hon var så fin som några dagar innan skrev att jag får säga till när jag vill ha sällskap till jobbet igen.
 
Imorse vaknade jag med kraftig huvudvärk och jag kämpar så jävla hårt varje eviga dag med all smärta överallt och dagens huvudvärk har inte gett vika alls.
 
Så den hade jag med mig när Så mycket bättre med Orup som "huvudperson" började. Det var väl inte tänkt så men det var så.
 
För att förstår går jag tillbaka 7 år i tiden och till den dag den fantastiska Fröken J sa hejdå, kramade om mig och försvann från mitt jobb. Det är den jobbigaste stunden jag haft på mitt jobb under alla år. Den stunden och den eftermiddagen. Jag lyssnade ledsen och tårögt på "Händerna mot himlen" efter hon hade gått. Det var en slump, den råkade komma i lurarna då.
 
Tillbaka till ikväll.  
 
Orup sjunger "Händerna mot himlen" och jag som redan är utmattad, trött och orkeslös av all huvudvärk får nu också känna hur Fröken J tar sig i in Orups värld. Hon skrev/sa så sent som i häromdagen att hon tänker extra mycket på mig nu när det är Orup på lördagar..
 
Det blev väldigt kraftfullt och känslosamt att han gjorde just den låten.
 
 
Sen gör Jill Jonsson  Är du redo. Jag har aldrig gillat nån cover direkt av Orups låtar men här fick jag gåshud med hennes jäkla röst och kopplingen till Meetoo.
 
 
Sen faller allt för mig.
 
Petter ska göra "Stockholm" och Orups som Kid är med i ett klipp och pratar till Orup, som börjar gråta och mina tårar kommer kraftigt.
 
När sen numret börjar och efter ett tag Tjuvjakt, med sonen Kid, kommer in och sjunger med Petter, då brister det för Orup och det brister för mig. Igen.
 
 
För då har vi kopplat in smärtan, Fröken J med Orup och så tårar från en stolt pappa och jag som inte gråtit jättemycket under detta året saknar Pappa så himla mycket!!!!!!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej