På jobbet idag kom en tjej och bad om hjälp med en sak. Jag hjälpte henne såklart.
5 minuter senare kom jag på att  jag var tvungen att gå ut och köpa lunch. Jag gick till tjejejen och sa :

- Eftersom jag hjälpte dig innan så  tänkte jag att du kunde gå ut och handla min lunch.
- Nej, det är inte aktuellt. Det står inte i mina arbetsuppgifter.
- Det var ju jävligt underligt. Jag hjälper dig men tvärtom är det stopp. Jag ska säga till chefen när hon kommer tillbaka att hon sätter in det som dina arbetsuppgifter.

10 minuter senare komm chefen och jag säger som det är. Hon svarar:

- Nej, det kommer inte att ske. Däremot är idén inte dålig men det lutar väl mer åt att jag sätter in det som dina arbetsuppgifter och att du får köpa mat till alla oss.
- Äsch, det var inte så viktigt. Jag kan köpa min egen mat....

Jag har det inte lätt. På min förra sektion satt jag i killhörnet med 6 unga killar. Nu har jag 8 tjejer runt omkring mig innan man ser skymten av en kille. Jag har ett utsatt läge... att jag aldrig kan vara tyst hjälper mig inte heller.... :).