Detta går ju för fan inte!!!!
 
Ännu en värdelös natt, sen upp och gå och få en spruta. När jag sitter där och väntar hör jag :
 
-Hej, Fredric, jag kommer snart.
 
Suck..... man  har varit där för många gånger då....när  de känner igen mig och minns namnet.
 
Till Coop och efter 10 min promenad somnar fötterna, efter att jag burit matkorgen 5 min somnar handen. Så jag kan knappt gå och knappt hålla i något. Det var en lätt promenad hem sen.... Det är det jag menar:
 
Detta går ju fan inte.
 
Jag kommer inte klara mitt liv om det fortsätter såhär. Det blir hemtjänst och färdtjänst och en jävla otjänst utan någon förtjänst.
 
Igår kravlade jag mig till Kransmossen för att slänga skräp. Så om det ser för jävligt ut där omkring så är det mitt fel. Jag satt i solen i 2 timmar sen och det var som att jag var ensam i hela världen. Så tomt och underbart (om jag inte haft grymt ont i fötterna då).
 
Jag har handlat massa lax, sill, mjölk, broccoli, nötter och vindruvor. Vindruvor för att jag åt hallon igår när jag gick till Kransmossen och det var för jävla gott. Att handla vindruvor  bara därför är kanske inte logiskt men  jag hittade inga hallon i affären.
 
Fick mail från Fröken J häromdagen som piggade upp. Jag frågae henne varför jag måste lida varje dag för och frågade om det beror på att jag straffas för att jag har för dålig humor kanske.
 
Sen hittade jag en kul svengelsk diskussion  hon och jag hade på jobbet en dag när hon satt brevid mig och hade egenutbildning, vi pratade bl a om det företag vi skulle starta för att lösa folks problem.  Den fick mig att skratta högt:
 
F: Goes it good to sit here and outbild youself? Or should you fore-pull an own room?
J: No it goes ok to sit here. But I am sleepy. I would fore-pull my bed infront of an own room
F: Maybe we can go home to you and get it here to your desk
J: Yes I would like that...and maybe we can get you a fire-city since you freeze so much
F: we have many good loosnings on every problem. We should start a before-take that takes care of problems
J: The Loosers AB
F: but then people think we are the loosers.. we are not.. they are. They have the problems. We dont need a beforetake to loose our own troubles.
J: noo we are loosing the problems. that is why we are the loosers...if people don't before-stand that, they are stupied
F: Stupid people are everywhere, you know…
And you know something else..?
A very funny girl is sitting next to me :). I am laughing my head of on ground of her.
J: hahaha Me is laughing too. But you need to have your head for loosing the problems..dont laugh it of :).
 
Hon är så snabtänkt och smart. The Loosers, Lösarna.. haha :). Miss it badly. Får nog sätta upp hennes dikt igen nu när jag är så kass. Den jag fick i våras.
 
Vid skrivbordet bakom
 
Det var en gång en man,
i frågesport han sällan vann.
Men att flänga gummiband kunde han som ingen annan kan.
Flygandes bakom ryggen på mig de kom,
skrämde mig utan att det honom bekom.
Trots det var han bra att ha,
när det blev stressigt på jobbet gjorde han mig gla'.
Med citat ur serier och skämt som var kassa,
kunde vi varje dag skratta en massa.
Svengelska var vi bäst på,
spelade ingen roll att ingen oss kunde förstå.
Även om var och annan kollega på oss blev matt,
var en av de bästa grejerna att han bakom mig satt.
Och ärligt, han kunde också annat än flänga gummiband,
i frågesport kunde han gissa ett och annat land.
 
Nu måste jag vila...Känner uppgivenhet . Upgiveonehot på svengelska.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej