Jag kämpar på och har jobbat fullt ons, tors och fre. Tillståndet är svårbeskrivligt men jag ligger inte i sängen hela dagarna i alla fall och målet är att det ska bli bra så snart det går såklart. Det kommer ju ininfrån på nåt  märkligt sätt så jag bestämmer liksom inte själv fullt ut.
 
Jag gör mitt bäst. Det är svårt att gåupp..Svårt är det vanligtvis, nu är det mer det mest förhatliga som finns. Men  torsdagen innebar i alla fall några bra saker som att väl på jobbet så:
 
Mr S var och pratade med mig om hur jag mådde.
Fröken H och jag hade en egenfika.
 
Och vid hemgången, innan jag hann ut, stannade en tjej och väntade in mig för att prat. Det var lite ovanligt och oväntat men betydde massor  med tanke på mitt måeende.  Hon sitter inte på min våning och vi har inte pratat så mycket sen hon började förrra året. Men vi kom att prata om min huvudvärk och akupunktur och hon hjälpte mig  med en sak. Hela grejen gjorde mig glad även senare på kvällen. 
 
Allt hjälp jag kan få när jag är mottaglig för det är bra.
 
Sen var det akunpunktur och jag tvättade t o m. Vilket i min situation varit lätt att strunta i.
 
Idag var jag och fikade en kort stund  med alla andra för första gången på månader och jag lyckades vinna veckans frågetävling mot Fröken H. Även fast jag fick 8 rätt av 10 så blev det ingen mos-seger för hon är ju så duktig, hon hade 7. Nu slapp jag förlora året med en nolla i protokollet.
 
Nu ska jag i lugn o ro och med försiktighet fira helg.
 
 
 
 

1 kommentarer

mother

30 Nov 2012 18:31

bra jobbat!

Kommentera

Publiceras ej