Häng med  i detta inlägg nu för detta är så otroligt att det inte kan hända. Det handlar om en flicka, vi kan kalla henne Fröken J och det handlar om mig, vi kan kalla mig för .. mig.
 
Fröken J har läst inlägget redan innan publikationen och har godkänt allt innehåll med glädje eller med hennes exakta ord "Hehe näää jag har inga invändningar :-)":
 
För någon månad skrev jag här om en kvinna på jobbet som kom till mig och sa att hon förstod att jag saknade Fröken J  för vi hade ett speciellt band och det bandet spred sån glädje där vi satt. Jag skrev till Fröken J förra veckan och då berättade jag detta och hon svarade " va roligt att hon sa det och hon har ju rätt :)".
 
På rak arm kan jag säga att det där bandet har visat sig genom att hon har en otrolig förmåga att skriva just de dagar jag mår som värst och vi har den otroliga VM-tipstävlingen  som efter en månad med så olika många chanser att ta poäng på olika sätta slutade 72-72. Helt otroligt. Men det slår ändå inte denna veckans händelse.
 
Hon skrev till mig för ett tag sedan och då undrade hon om hon fick skicka massa bra mentala idéer och uppmaningar till mig som passade bra på måndagar och för att hjälpa mig att kunna må bättre. Det fick hon såklart.
 
När sedan fredagen kom kunde jag inte låta bli utan skrev följande (de viktiga delarna) till henne:
 
Hello Miss J!

My name is Freddie and I have been asigned by the PCA (Pepping-Coach Asociation) to be your Friday pepping coach.

Why I  was chosen or if you will ; why you were chosen by me is because when I read your application it was clear to me:

YOU NEED ME.

Some would say i am 14 years older then you.  YouI say that I am 14 years smarter than you.

There is the background to why I am the one who is gonna work with you.

Now to my first words of wisdom:

I know its Friday. It sucks. Big time. It is almost 2½ days till you can be back at work.  Look what happend with 2½ men. It took forever!!!

BUT!

There is always a solutuon:  Many unexperienced young girls, as yourself,  make the terrible mistake to make plans on Friday. Dont!!

Yoy are already tired, right? Go to bed at 7 or 8. You will fall asleep just like that.

BOOM!

Friday´s already gone. Then  sleep untill 11-12 on Saturday and half a day more is gone. Ok, then i understand you must be at your friends birthday, your sisters paintingparty or a  friends sons kindergardens  party. And there will be alcohol.

And you wanna get drunk to forget that work is so many days away. But that is a rookiemistake.

Miss J, what happends on Sunday if you get drunk?

Big Bang!! And not just in theory!

You will get so hungover , in bed just wishing for Sunday to be over. And we dont need more of that then we already have, do we? So. No alcohol.

This was some tips for you to use  and remember your new motto:

The Weekend are also days!

Love,

Your PC (peppingcoach),

Freddie"

Typiskt mig, typiskt henne, typiskt oss. Jag visste att hon skulle skratta hysteriskt och bli glad. Men vad hon skulle göra av det, visste jag inte.
 
I onsdags skrev jag ett blogginlägg, som jag avslutade med detta klipp:
 
 
Ett inlägg jag la upp strax innan 17.00 
Strax före 22.00 samma kväll får jag detta mail från Fröken J och nu kommer det sjuka och det som inte kan hända, understruket nu av mig i mailet:
 
Hello PC, 

To start with: thank you to the association for assigning me their best PC. I made it through the weekend. It was hard but I read the mail many times. It was hard not getting drunk.

Also my name is Miss J and the association has selected me to be your personal cheer up-er (CU).

Cheer lesson one:
To be cheery you have to end every sentence with "awesome" in a high pitched voice.

To get that voice you can ask someone to step on your foot or you can drop a granitskärbräda on your foot. Yes, I know you now question if this really will make you happy. But it will.

So now that the voice is set you are all clear.

Tomorrow when you walk in to work you say:
"I'm here, awesome (in high pitched voice) ".

The then you sit at your computer only to see it is broken, so you say;
"Stupied computer, awesome (high pitched of course) "

When someone asks a question you go "Awesome "

And so you go through the whole day :-)
Good luck with the first lesson,  AWESOME! "

Förutom att det är så roligt och fyllt med all den värme och humor hon har så  innehåller det också det som fick mig att hålla på att ramla av stolen, jag tänkte direkt att hon måste ju ha läst inlägget såklart men kände samtidigt att hon har verkligen inte gjort det. Detta är något som är beyond that.

Så jag mailade henne direkt:

Vill bara snabbt  säga att:

Jag hoppas du läst mitt inlägg på bloggen idag när annars är det där mailet du skrev nu helt sjukt och jag undrar vad som pågår!!! 😊"

Jag berättade det för några som delade uppfattningen, har hon inte läst inlägget är det där helt sjukt.

Igår kom svaret på mailet:

"Ska börja med det snabba svaret. Jag har verkligen inte sett ditt inlägg innan mitt CU mail!!!! Det va ett sjukt sammanträffande!!"

Alltså  det finns ju inte, det går inte och ska inte kunna hända. Vi har aldrig nånsin pratat om att Barney säger så, vi har aldrig sagt så till varandra innan så det finns INGA förklarande omständigheter. 

Mer än att det där speciella bandet, verkar starkare än någon anar. Och hur dåligt jag än mår och vad det än må betyda i det stora hela så betyder det mycket för mig och jag låter det göra mig lycklig.

 

1 kommentarer

mother

29 Nov 2015 23:09

Just AWESOME

Kommentera

Publiceras ej