Tidigare platser på listan hittar ni i förra inlägget, det blir lååånga inlägg om jag ska skriva hela listan.

Artistlistan, årslista, topp 100 2011, platser 80-61

80.
Jeff Buckley (ny), Hallelujah så vackert det kan låta.
26 poäng
79.
Eric Gadd (74), Soulen är jämn, bara 4 platser sämre än förra året.
28 poäng
78.
Jennifer Brown (ny), mer svenskt, 80-tal och gärna tisdagsefterniddagar.
30 poäng
77.
Anders Glenmark (8), får en Anders-koma vartannat år ungefär,i år not so much as last year.
30 poäng
76.
Katy Perry (ny), ingen Perry-fan men kan snöa in på Hot and cold emellanåt.
31 poäng
75.
Ankie Bagger (ny), jag vet inte, jag fick en gammal låt i huvudet i veckor i våras...
36 poäng
74.
Evanescence (ny), there is just to much that time just can not erase.
37 poäng
73.
Le Kid (ny), har inget försvar, tyckte de var värdelösa i festivalen, men sen fastnade låtenäven oomden nu är borta. Fast de är ju med på Orups singel :).Bara den goda smaken borde ge höga poäng.
39 poäng
72.
Melanie Fiona (ny), nån måndagmorgon hittade jag henne.
40 poäng
71.
Elton John (ny),its no sacrifice listening to Elton
40 poäng

Och bara för vi har så kul fortsätter vi listan ner till plats 61:

70.
E-Type (ny), jag var med när man studsade på dansglvet till E-type. Härligt glad musik.
42 poäng
69.
Abba (ny), Sverige största grupp nånsin får plats på listan.
43 poäng
68.
Robbie Williams (89), uppåt 21 placeringar för Robbie
43 poäng
67.
Nelly Furtado (ny), got hung up on  spanska " manos al aire"
45 poäng
66.
Mauro Scocco (ny), gamle Mauro kommer jag inte ihåg att jag lyssnat påmen bevisligen så.
48 poäng
65.
Peter Lemarc (ny), fortsätter på gubbtemat och jag hoppas verkligen de är äldre än vad jag är.
48 poäng
64.
Sinead O'Connor (29), hon är fantastisk även omhonrasat på årets lista.
48 poäng
63.
Roxette (ny), Per och Marie hittar tillbaka från 90-talet.
49 poäng
62.
Josh Groban (ny), han sjunger hyfsat den mannen.
49 poäng
61.
Jessie J (ny), jag hr verkligen ingen aning vem hon är. Bara hört än låt och gillade den lite oavsett prislapp.
52 poäng

Låtlistan -tidigare placeringar, se förra inlägg.

80.
Oskar Linnros – Från och med Du (ny), till slut lyssnade även jag och den funkar helt klart.
40 poäng
79.
P!nk – Leave Me Alone (I'm Lonely) (47), cutting of the phone - leave me the fuck alone. Pink rules.
40 poäng
78.
Marit Bergman – Casey, Hold On (ny), Marit är riktigt bra.
40 poäng
77.
Blackmore's Night – Now And Then (ny), There is more to life then just you, I may cry but I´ll make it through.
41 poäng
76.
Laleh – Here I Go Again (ny), Laleh visade sig vara nån jag dissat helt felaktigt.
41 poäng
75.
Lady Gaga – Bad Romance (57) , det är svårt att sitta still på jobbet med denna i öronen. Fröken J undrar ibland.
41 poäng
74.
Backstreet Boys – Just Want You To Know (ny), Some days i make it through, and then there is nights that never end.
41 poäng
73.
P!nk – Ave Mary A (ny) mer Pink,mer underbariteter.
42 poäng
72.
Cascada – A Neverending Dream - Radio Mix (ny), hon får mig alltid att tänka på någon, märkligt eftersom vi aldrig lyssnat på henne  tillsammans.
42 poäng.
71.
Robyn – Call Your Girlfriend (ny), Robyn är unik.
43 poäng
70.
Avril Lavigne – What The Hell (ny), All my life I´ve been good, but now .. what the hell.
43 poäng
69.
Blackmore's Night – Spirit Of The Sea (ny), det gär ger mig ibland kramp i magen. ändå lyssnar jag.
44 poäng
68.
Manian – Welcome To The Club (ny), hög musik - sitt still om du kan
45 poäng
67.
Johnossi – 18 Karat Gold (ny), första låten på listan med gruppen som man nog kan kalla  årets nyupplevelse för mig.
45 poäng
66.
Rasmus Seebach – Natteravn (ny), danskt på listan.
45 poäng
65.
Bruno Mars – Marry You (ny), återigen; vem är snubben? Låten dock hyfsad.
46 poäng
64.
Jason Derulo – The Sky's The Limit (ny). Jag gillar detta och vet inte varför. Men det gör inget.
46 poäng
63.
Melissa Horn – Falla fritt (9), låten har fallit fritt sen förra året men ännu kvar, trots konkurrens från egen ny skiva. Alla hennes låtar hade fått plats om man  inte glömmer bort att lyssna.
46 poäng
62.
Orup – Linda Sa (ny) efter 24 år fick man äntligen höra denna på en konsert och det på hemmaplan
47 poäng
61.
Säkert! – Får jag (ny), väldigt söt  låt.
49 poäng

Listorna fortsätter imorgon.

GOTT NYTT ÅR!




Kommentera

Publiceras ej