Igår gjorde jag ett syntest och ett hörseltest på nätet men det sket sig för jag kunde inte läsa instruktionerna till syntestet och jag hörde inte hur hörseltestet skulle gå till. Otur! :)
 
På väg hem en dag gickjag bakom två yngre tjejer.Yngre, som i yngre än vad jag är. Detta är inte helt bekräftat för jag frågade inte men både utseendemässigt (hur jag nu såg det bakifrån) och på pratet kune jag tolka det som att de var yngre (än vad jag är).Vissa skule också drifta sig till att säga att: Även statistiken talar för det för hur många jävla människor är egentligen äldre än du? Sean skullede unisont brista ut i ett samklingande :
 
INTE MÅNGA.
 
Men, skit i dessa människor nu och fokusera på de två tjejerna framför mig. Jag kommer inte ihåg deras utseende.Bara att jag uppfattade de som unga. Yngre, menar jag. Kanske 23 - eller 25.Vem vet?
 
De kan varit brunetter, svarthåriga, bloniner, rödhåriga. Dock inte blåhåriga, eftersom de inte var pensionärer.
 
De pratade som unga människor. Fort (och nu kanske lite påhppningsbart) utan att tänka. Alltid när man hör yngre samtala så känns det som:
 
1. De måste hinna säga så mycket som möljigt, helst på ingen tid alls.Varför är obgripligt för persoern de pratar med ärd en som de uppenbarligen kommer spendera hela dagen med.
 
2. De använder ord somi alla år harhaft ett syfte, att betyda en sak. Nu sätter man i ordet på ställen,i betydelser som inte finns.
 
3. Halva samtalet består i skratt, omman inte pratar om någon man inte gillar. Då är det svordomar som tar över. Jävligt irriterande och en helvets brist på ordförråd att använda sig av massa jävla svordomar hela jävla tiden. Fan, så irritirerande.
Dessutom..Glada människor? Va fan är det?
 
Sedan omer orden man hör så ofta och som är så fascinerande:
 
Ja.och  ..alltså.."GREJEN VAR SÅHÄR"
 
Som jag har undrat. Grejen. Den där lilla makapären som man hittade i skogen som 5-åring. Kanske grejen i fysiken som man inte fattae på högstaiet. Eller har de varit och hittat alla smågrejer i min lägenhet?
 
Skit samma,jag ska äntligen få veta hur grejen var.Var den avlång av en anledning eller saknades det kanske en mutter på den?
 
Men jag försökte tona ner mina förväntningarför yngre människor  har lurat mig innan. De harsåmånga gånger snackat om HUR GREJEN ÄR och inte en jävel som råkat gå bakom i timmar  och smygit för att äntligen få veta har fått ett svar jag fattar.
 
Teknikanalfabet som man är vill man ju veta hur GREJEN ÄR.
 
Men jag vet ännu inte. Unga människor är konstiga. GREJEN ÄR att oftast har någons trosor hamnat i grannens tvätt, att fisken smakade vattenmelon eller att det är skönare att ligga med någon om inte hans flickväns moster ser på, eller så är GREJEN SÅHÄR att någon arbetskompis bara inte förstår vad man pratar om.
 
Så inte fan vet jag. Jag har blivit bättre på att när jag köper fisk, så lägger jag den inte bland vattenmelonen, jag sorterar tvätten väldigt noga så jag inte får på mig någons trosor och nästa gång jag ligger med en arbetskompis så stänger jag ute alla mostrar så jag kan förklara att GREJEN, DEN SKA VARA SÅHÄR.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej