I drömmen är jag på övervåningen i vårt hus i Sjömarken. Utanför se jag genom fönstret hur ett gäng gansters misshandlar och skjuter och hur de närmar sig huset. Jag smyger mig in i vindsdelen och lägger mig under nån pressenning  med en järnrör i handen och med fasanfull huvudvärk.
 
På undervåningen ser jag, nu i ett tv-format, människor som borde varit min familj men som inte ser ut som dem, bli inträngda av männen och slagna och hotade. I nästa sekvens säger de hejdå och går, för att i en senare sekvens mörda allihop och titta upp mot taket. Där syns skåror i taket och jag hör en röst säga: Någon kan vara där uppe.
Tillbaks till mig själv börjar jag höra mina hjärtslag och jag hör steg och jag hör en dörr öppna sig. Det är kolsvart. Jag känner hur röret i min hand försvinner och jag känner nåt kallt och smärta mot min tinning.
 
Sekunden senare känns det lite som att jag är vaken men jag vet inte. Det är mörkt, huvudvudet gör jätteont, jag hör steg och jag vågar inte öppna ögonen. Till slut gör jag det - jag mår dåligt, har huvudvärk, det är morgon, folk går i trappan utanför och stänger och öppnar dörrar.
 
Artistlistan 
  1. Ida Redig (1) H
  2. Johnossi (2) H
  3. Jasmine Thompson (3)
  4. Alex & Sierra (4)
  5. Elliphant (9)
  6. Orup (7)
  7. Elin Överfjord (9) H
  8. Dead Or Alive (ny)
  9. Melissa Horn (ny)
  10. Pentatonix (6)
  11.  (11)
  12. Sia (5) H
  13. Lindsey Stirling (8) H
  14. Sophie Zelmani (12)
  15. Alan Walker (13) H
  16. Rachel Platten (14) H
Låtlistan
  1. Förlåt för alla sånger som jag sjungit om dig – Ida Redig (2) H
  2. Ingen kommer sörja när du dör – Ida Redig (3) H
  3. Air Is Free – Johnossi (1) H
  4. Little Do You Know – Alex & Sierra (6)
  5. You Are My Sunshine – Jasmine Thompson (4)
  6. Alone In The Summer – Johnossi (7) H
  7. Du gamla, Du fria - Bonus Track – Ida Redig (5) H
  8. Could It Be – Elliphant (11)
  9. Sjung Halleluja (Och prisa Gud) – Orup (9)
  10. Störst – Elin Överfjord (10) H
  11. Hands – Johnossi (ny) H
  12. You Spin Me Round (Like a Record) – Dead Or Alive (ny)
  13. I Try – Jasmine Thompson (ny)
  14. Du går nu – Melissa Horn (ny)
  15. Hallelujah – Pentatonix (8)
  16. Final Song – MØ (12)
  17. Reaper – Sia (13) H
  18. Where Do We Go – Lindsey Stirling (14) H
  19. I'll Remember You – Sophie Zelmani (15)
  20. Faded – Alan Walker (16) H

Kommentera

Publiceras ej