Idag är det fotboll, Elfsborg mot Brommapojkarna. Det innebär att det regnar.

90 procent av gångernas det är fotboll här så regnar det. Det spelar ingen roll om det varit sol i en vecka innan match. Just matchdagen regnar det. Nästa dag och en vecka framöver är det sol.

Detta beror väl mest på att man ska frysa så mycket som det går och bli så blöt som möljigt  på promenaden mellan arenan och bil.

Att få vara på en match i skinande sol är överskattat, anser uppenbarligen the gods of weather.
Så vaknar man  och det är sol så vet man- idag är det ingen fotboll. OM  inte, vilket har hänt, det ytterst varma och soliga vädret framåt eftermiddagen mirakulöst övergår till monsunregn.

Ska bli intressant att se om vi kan ta 2 segrar i rad, det har vi inte gjort än i år.



En vanlig syn för fotbollstittare här.



Denna dag var det garanterat ingen fotboll.

6 kommentarer

Malin

29 Apr 2010 13:24

Du far komma hit istallet! Har finns da inga regnmoln och var 20+ gradiga varme haller i sig! Fotbollsplaner har vi ocksa som vi kan bjuda pa! Fulham 20 min down the road. <3



Sv: exakt, det ar nog sa... dock ar det lattare sagt an gjort. Jag vet inte nar jag blev en sa pass nervos person. Har alltid tankt och tyckt mycket och det har med overanalyserande ar inget nytt heller men jag kanner sa mycket helt plotsligt! What's up with that? Helt onodigt utmattande har jag insett.

Erica

29 Apr 2010 13:44

Det lär ju bli svårare att spela då det regnar.. ;p

Johanna

29 Apr 2010 13:44

illa illa.... =) jag brukar ha tur med vädret när jag ser på fotboll =)

Johanna

29 Apr 2010 14:12

Illa illa.... inte alls bra...



finns ju inget bättre än fotboll och sol =)

lindanilsson

29 Apr 2010 14:23

haha nej :D men de gick nog bra får man hoppas :D

hehe okej, trevligt :D

Anonym

29 Apr 2010 17:17

Vädergudarna är inte så snälla...



sv. Hah, ja dom verkar lite smålustiga ;)



Kommentera

Publiceras ej