Magen är nog lite bättre. Huvudet då genast lite sämre... sjukt. Men jaja. Ska nog kolla på hockey idag även om Brynäs är ute. Fast det blir ju litre som at se Rambo utan Sylvester Stallone. Men, men.

Min förra topplista på Spotify såg ju ut :

1. Jason Derulo   Jason Derulo – The Sky's The Limit, låtarna som dominerar
2. Melissa Horn   Melissa Horn – Hanna
3. Orup              Orup – Någon Måste Ha Lagt Nåt I Min Drink
4. Amanda JenssenAmanda Jenssen – Come On (You Have Arrived)
5. Anna Bergendahl Anna Bergendahl – This Is My Life

Nu är det  en liten ändring

1. Jason Derulo    Jason Derulo – The Sky's The Limit
2. Melissa Horn    Melissa Horn – Jag vet vem jag är när jag är hos dig
3. Nickelback       Nickelback – Rockstar
4. Amanda Jenssen som inte  har nån låt med på 10-bästalistan men är 4 bland artisterna

Nickelback in alltså och husguden Orup  och Anna Bergendahl ut.

Jag är många olika typer.

-  Den hårda, tuffa , machomannen sm lyssnar på skrikig hård musik som Nickelback, Metallica  ( som , jag vet, inte är så hårt precis). Mest lyssnar på dem när jag behöver stänga bort huvudvärken med nåt annat.

- Den poetiska, mjuka, djupa mannen , som älskar texter som Melissa Horn  och Joshua Kadison skriver.

- En knasig del som då och då lyssnar på japansk musik, som också kan vara väldigt vacker.

- Den blödiga mannen  som lyssnar på Backstreet Boys Drowning och får tårar i ögonen för att det är Owens favoritlåt och han pussas alltid då. Men att jag lyssnar på dem  kommer jag aldrig erkänna.

- Den banala mannen som lyssnar på skvalmusik som får honom på bra humör, Jason Derulo och Lady Gaga t e x

- Den glada mannen  blir lycklig av svensk pop när den är bäst , dvs Orup och har gjort det enda sen 1987.

osv , osv..

Men i grunden  är jag ju såklart en hård och tuff man som inte är någon blödig mes  som gråter :). Haha.

10 kommentarer

cecilia

30 Mar 2010 18:56

Är du så gullig och vill rösta på mig så jag kan bli veckans blogg?

om du vill det så är det bara gå in på : http://kiiika.blogg.se/2010/march/finalisterna-3.html#comment den adressen, och så kommenterar du med att du vill rösta på nummer 8! Tävlingen avslutas ikväll eller imorgon, och det skulle va supergulligt av dig om du rösta på mig! KRAM

ERICAPERZZON

30 Mar 2010 19:51

Haha jag lyssnar på allt möjligt jag med;P



Svar: Ja folk verkar vara tröga som inte förstår att man måste ha hunden kopplad!



/E

von Erran

30 Mar 2010 19:54

sv: Tufft är bara förnamnet. Jag blev dumpad idag. Life´s a bitch..



Hoppas du har de bättre än jag.

Lorissa

30 Mar 2010 19:56

I see, det låter väldigt lockande ^^



Jag älskar att lyssna på Melissa Horn, hon har mysig röst och härliga texter. Helt klart mitt stora musikfynd 2009 :)

linnea

30 Mar 2010 20:22

hej, fin blogg! :)

Annika

30 Mar 2010 20:28

Backstreet boys?! Inget jag hade tippat på :)

Elin Wernvik

30 Mar 2010 23:10

Alana Grace - Black Roses Red den borde du lyssna på om du inte hört den :)



Ja visst får man snoka ^^

Ja hade alvedon hjälpt så, jag tror jag har järnbrist.

Lorissa

30 Mar 2010 23:43

Jag använder sällan MSN, nästan aldrig faktiskt... men jag kanske gör det mer ofta nu, haha... :) Så du verkar lockas på diverse forum <3

M A R i E (Mandelström På Ärten)

31 Mar 2010 09:22

Melissa Horn, underbara stämma och texter. Jag brukar söka upp hela hennes almbum och lyssna på morgonen. Jag älskar New York.

Anonym

31 Mar 2010 16:26

Härligt med blandad musiksmak ju! :)



sv. Taaack för stödet, slutade ju SUUUUPER x10!!!

Kommentera

Publiceras ej