Uppe fem och sen iväg.
Helgen är nästan framme och efter en del blandade resultat når veckan sitt stopp i Örebro. Förlust på gång..
Humöret är hyfsat och med tanke på förutsättningarna t om riktigt bra.

Landskapet sveper förbi
tåget går så fort
Tanken får förbli
på resan jag så många gånger gjort
Allt som fanns då
upprepas nu igen
Hjärnan verkar få
problem att hantera "då och sen"

Jag slumrar till
och min verklighet
tycks ha stått still
och sanningen jag ej längre vet
Jag verkar nu leva i
en värld av minnen
en värld av dröm och fantasi
i drömmande sinnen

Men på väg är jag nu
mot välbekanta mål
Där fanns en gång du
men också avgrundens vrål
När jag kommer fram
skall jag borsta av
alla minnens damm
och alla minnens krav



7 kommentarer

Annika

29 Oct 2010 09:33

hahaha du hade så rätt... tog bort den meningen!

Matilda

29 Oct 2010 23:32

Du når alltid mitt hjärta när du skriver.

Jag älskar att vara på resande fot, på nya äventyr, samtidigt finns det en liknande kärlek när jag reser mot det välbekanta, för att det är tryggt och ger mig lugn.

Jennie

30 Oct 2010 00:28

Blir det tjatigt om jag säger att du är jätte duktig igen??

Jo kissen är ganska söt.. när han sover.. om jag fortsätter lägga upp såna bilder kanske du blir katt älskare, eller gillare ialla fall!!

=D

Annika

30 Oct 2010 11:13

Mycket vackert skrivet som vanligt!

matilda

30 Oct 2010 12:12

Grattis till borås-segern :)



:S Verkar int gå så bra för er just nu, och eran målvakt har inte fått så bra start verkar det som... Vad heter han nu igen?



Haha nja, men jag har faktiskt ingen aning vars jag vill plugga vidare :o

På ett sätt skulle jag vilja utmana mig själv och plugga i en stad som stockholm (nu tar jag i rejält) bara för att det är så emot mig själv ;) Men det är nog alldeles för länge för att testa på under en hel utbildning haha, och peeengar kostar det. Kan tänka mig att det är galet dyrt att bo där i en studentlägenhet i jämförelse :)

Därför tror jag ändå att det blir här i norrland någonstans... Men vars vet jag inte!

Anonym

30 Oct 2010 13:22

Jag glamoufierar gärna det där med att åka tåg. Att man då får sinnesro till att tänka på saker och blicka ut över de gröna landskapen. Men tyvärr så blir det aldrig så. Istället håller jag att dö av tristess.

C A Y D E N S ~

30 Oct 2010 22:44

Happy Halloween! x_x

Kommentera

Publiceras ej