Veckans reportage handlar om en kille som inte har nåt reportage att skriva om alls. 
 
Freddiehigh var aningen pressad. Deadline var snart och han hade inga idéer.
 
-Jag kommer ju få avslag på min ansökan om jobbförlängning om jag inte får nåt uppslag. Jag kanske kan skriva om att jag fick utslag av ragget i fredags? Nej, det blir för mycket inslag av sex och det gillar de inte. Några andra förslag? Fan, jag borde fått påslag för anslaget jag skrev förra veckan. Det var ju bra skrivet. Detta är ett jävla bakslag i jämförelse. Vem har lagt beslag på alla mina ideér? Tur ändå att jag bara behöver skriva och inte göra nåt omslag. Omslag? Om slag kan jag skriva??!! Men det är ju historia, kan ju inga slag. Kanske kan skriva om vägen som är trasig? Den inslagna vägen.. haha..Kul! 
 
Nä, detta är riktigt kasst, ett riktigt dråpslag för en författare som jag. Jag kan ju ge mig ett frislag och skriva om nåt fotbollslag. Detta misslyckande kan ju få ett jävla genomslag, det är inte vad min karriär behöver. Ska räkna ut vad det kostar mig om jag inte har nåt skrivet vid utsatt klockslag, om jag gör ett snabbt överslag så...
 
Fan...svaret är att de lika gärna kan göra ett tillslag och ta allt jag äger.
 
Nej, jag lägger mig och sover istället och tar hjälp av nån arbetslag!!!
 

Kommentera

Publiceras ej