2000/2001 var jag handledare för 8 tjejer i 20-års åldern. jag närmade mig 30. 3 st av dem kom jag väldigt nära och blev bjuden hem till en av dem på deras avslutningfest. 8 tjejer o jag.... Dessutom festade jag och 2 av dem hemma hos mig så möblerna föll en annan gång. Som tur var hade vi gjort klart maten och ätit innan. På jobbet försökte en av dem få mig att förstå att "det är inte så lätt att registrera eftersom mina stora bröst är i vägen". De var på jobbet i 3-4 månader men vi fortsatte ha kontakt och hörs än ibland. En gång sent samma höst när jag var på väg ut står dessa 3 och ska ringa på för att överraskningshälsa på mig. Då kände jag mig verkligen omtyckt.
 
De försvann och Winny kom - en snäll tjej, ett par år yngre än mig - med rötter i Hong Kong. Vi passade bra ihop och pratade också massor, gick lite promenader. Hon var oftast med på festerna jag hade hemma och efter hon varit en tid i Holland, ett antal månader för att se hur man jobbabe där, fick jag äran att hjälpa henne med att formulera skrivelsen hur den tiden varit (det ingick i utbytet att lämna rapport).
 
Jag har ingen riktig koll pån är vi är i tiden, runt 2004/05 känns nära.
 
Nästa person är Alex, han hade det inte så lätt men vi klickade och vi kastade pil varje rast i utformade tävlingar. Vi införde jobbets Oktoberfest och jag hoppade av en jufest för att han kände sig utanför och han och jag och Owen hade julfest själva. Han slog mig i semifinal i pingisturneringen men jag överraskade nåt grymt och slog honom i bordshockeysemifinal och vann sen helt omotiverat finalen.
 
Tony jobbade bara tillfälligt men kom tillbaka tre år i rad och vi umgicks mycket. Vi träffades även hos varandra ett par gånger på fritiden och vi pratar alltid länge när vi möts på stan idag.
 
M. kom och det finns inte mycket vi inte gjort tillsammans. Det är redan dokumenterat innan. Fantastiska hon.
 
En period hängde jag mycket med 2 Kristians med olika stavning och Davido och Daniel-san. På den tiden jag orkade fika fast vi hade vårt egna fika i grupprum på vår våning. Där råkade vi också se ett par utföra sexuella handlingar med varandra i en lägenhet mittemot.
 
S. har  givit mig väldigt mycket under senaste åren. Det  kan dyka upp vad somhelst ur hans mun och jag skrattar ofta i hans närhet. Han bryr sig och försöker alltid få mig att må bättre. Vi spelade mycket poker tillsammas på vår pokersida på fredagkvällarna ett tag och fast jag inte saknar pokerspelandet så saknar jag hur vi försökte hamna i finalen han och jag.
 
Sen kom Fröken J och company. Ska inte skriva för mycket om dem nu för allt är nog redan skrivet och ni känner till det. Bara en sak. Det lustiga är att jag inte kan minnas dagen Fröken J  började eller första gången vi pratades vid. Första minnet som dyker upp är en vårfest strax efter hon börjat. Hon sätter sig hos mig och när massa personer i alla åldrar pratat med mig skrattar hon och säger till mig:
 
- Du är ju inte alls osocial eller blyg. Alla känner dig och pratar med dig och du prata rmed dem :).
 
Vi umgicks massor och jag saknar bl a den omtänksamhet som fick henne att närsomhelst när jag mådde dåligt gå med ut på en 10 min promenad och bara finnas där.
 
Innan sista personen ska jag nämna folk som funnits där, såsom MatsoMarie-Mats som jag tycker väldigt bra om. Jag tyckte otroligt bra om Aron. Stig K som sista åren ofta kom förbi mig och sa: 
 
- Nu åker jag hem - Ska du ha skjuts?
 
Han skjutsade hem mig på hans sista dag innan pensionen. Han  kunde ses som lite sur och grinig, men aldrig mot mig. Det sista han sa till mig där i bilen var:
 
-Jag har så svårt för folk som bara sitter och rullar tummarna på arbetet. Du är motsatsen till alla dem och det gillar jag.
 
De orden har jag alltid med mig.
 
Minichefen, har inte alltid varit Minichef. Men så mycket lättare och bättre arbetet blivit sen hon blev det. Hon har fullständig koll på allt och det har gjort mitt arbete så mycket lättare. Hon är dessutom väldigt omtänksam och rolig och vi har haft många roliga och allvarliga samtal som betytt mycket. Väldigt tacksam över henne.
 
Den senaste personen som kom och fick mig att egentligen inte förstå vad som hände var NG. Jag fick väldigt mycket uppmärksamhet av denna unga tjej (23 var hon nog, dvs i min ålder :)) som är så fin och omtänksam och uppenbarligen tycker om mig en massa. Och hon har gjort min vardag, helger, närsom på dygnet varmare i hjärtat i ett par år nu.
 
Sen har jag, som Fröken J insåg, varit rätt nära med nästan alla 100-tals personer som passerat under åren. Till och med han som var lite udda, hatade alla och var elak mot folk och till slut fick sparken för hot mot chef bl a, kom ofta in på mitt kontor och pratade alltid glatt med mig.
 
Allt måste bero på att jag aldrig varit elak och tyken och aldrig sagt nåt dumt till någon ;).
 
Artistlistan
  1. Jasmine Thompson (1,2,3,-,-)
  2. Lars Winnerbäck (2,1,2,2,2)
  3. Orup (3,3,1,1,1)
  4. The Band Perry (4,4,4,3,6)
  5. Foster The People (10,-,-,-,-)
  6. P!nk (7,-,-,-,-)
  7. Nickelback (6,6,6,6,5)
  8. Adrian Von Ziegler (5,5,5,5,4)
  9. Meghan Trainor (11,-,-,-,-)
  10. Backstreet Boys (8,7,7,7,7)
  11. Loona (9,-,-,-,-)
  12. Di Leva (12,8,9,8,8)
Låtlistan 
  1. The Band Perry – If I Die Young (1,1,1,2,9)
  2. Jasmine Thompson – Willow (2,4,5,-,-)
  3. Orup – Magiker (3,2,2,1,1)
  4. Jasmine Thompson – Sun Goes Down - Acoustic (4,7,16,-,-)
  5. Lars Winnerbäck – Timglas (5,3,3,7,4)
  6. Jasmine Thompson – Run (7,6,14,-,-)
  7. Lars Winnerbäck – Jag är hos dig igen (6,5,6,4,3)
  8. Foster The People – Pumped up Kicks (14,-,-,-,-)
  9. Nickelback – What Are You Waiting For? (9,8,10,9,6)
  10. Orup – Pokerkväll på Björngårdsgatan (10,9,4,3,2)
  11. Jasmine Thompson – Stay With Me (11,10,15,-,-)
  12. Adrian Von Ziegler – Prophecy (8,11,11,12,7)
  13. Meghan Trainor – All About That Bass (18,-,-,-,-)
  14. P!nk – F**kin' Perfect (20,-,-,-,-)
  15. Backstreet Boys – Permanent Stain (12,17,12,13,8)
  16. Jasmine Thompson – Dreaming (13,18,-,-,-)
  17. Orup – Främling (15,14,7,5,6)
  18. P!nk – I Don't Believe You (16,-,-,-,-)
  19. Di Leva – Miraklet (17,15,17,14,14)
  20. P!nk – Please Don't Leave Me (-,-,-,-,-)

Kommentera

Publiceras ej