Som vanligt förstår jag inte min kropp. Idag är det dag 9 med en förkylning som inte riktigt bryter ut men som idag är lite värre än innan men bara hosta och sno och iofs varierande kroppsvärme. Men ändå. Jag har jobbat alla dagar. Min kropp brukar lägga sig platt efter allt annat jävlas med den och inte stå emot så jag är förundrad över hur lång tid den har kämpat. Nu känns det dock som utbrytningen påbörjats. 9 dagar av detta utöver allt annat gör iaf ingen jävel piggare. Inget för veklingar skrev jag igår om all värk  överallt. Varför gav de sig på just mig i sådana fall?
 
Nu blir det Broruthängning:
 
Han var ung.. ingen aning om hur ung. Jag tar en wild guess på 4-6. Han kommer och säger till oss i familjen:
 
-Säger ni Shorts eller "Shårts"
-Vi säger Shorts.
Glatt svar:
- Jag säger kortbyxor!
 
På promenad i skogen med hunden lägger han av en brakare och fäller då orden:
 
-Det går an att fisa i skogen.
 
En litteraturhistoriker i unga år, han måste ju lästa Carl Jonas Love Almqvist.
En liten sidonotis  är att Pensionärs-Janes dotter borde hetat Love

Kommentera

Publiceras ej