Totte blev anklagad för att ha kört på grund, vilket han tyckte var helt fel.
 
- Jag är anklagad på felaktiga grunder. Jag grundar mitt försvar i att om man fäller mig för detta  grundlösa åtal tar man bort själva grundbulten i all rättvisa.
 
Det står inget i grundlagen  att man kan fällas för att köra på grund. Eftersom det är helt grundlöst kan jag ju inte kört på grund, dessutom.
 
Grundaren av båtsällskapet vittnade och sa att man hade festat och grundat med lite alkohol innan Totte stack iväg. Men att allt skulle bli så avgrundslikt, är ju grundformen i detta målet.
 
När det framgick  vad det var som skulle ligga till grund för målet blev Totte vansinnig.
 
- Om jag ligger med nån kan väl inte vara grund för nåt?
Han reste sig hastigt, drog ner byxorna och vände baken mot domaren.
 
- Jag har en mörk bakgrund, skrek han!
 
Han handbojades grundligt på grund av detta och straffades hårdare.
 

Kommentera

Publiceras ej